ایده هایی جذاب و متفاوت برای استخر ویلایی کوچک

استخر ویلایی کوچک

ایده هایی جذاب و متفاوت برای استخر ویلایی کوچک

طراحی و ساخت استخر در محوطه خانه های ویلایی می تواند بر زیبایی و جذابیت فضای آن بیفزاید و به علاوه حیاط ویلاها را به فضایی دلچسب برای افراد، به خصوص در فصل گرما تبدیل کند. استخر های ویلا با توجه به سلیقه کارفرما و فضای موجود در ابعاد و اشکال مختلف ساخته می شوند که هر یک دارای ویژگی ها منحصر به فرد خود می باشند. اگر به خاطر داشته باشید، در بخش های گذشته مطالبی مرتبط با طراحی استخرهای رو باز و همچنین سرپوشیده مطالبی را به اشتراک گذاشتیم. شما می توانید با کلیک روی لینک زیر به مطالب و نمونه تصاویر آن ها دسترسی یابید:

نگاهی اجمالی به طرح استخر ویلایی روباز

برگزیده هایی از نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا

اکنون در این بخش قصد داریم تا مطالبی را برای طراحی استخر ویلایی کوچک برای کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم. در ابتدا می توانیم بگوییم که طراحی موفق یک استخر در اندازه آن نمی باشد، بلکه به اصول طراحی، فرم و عملکرد خوب آن باز می گردد. اگر یک استخر از لحاظ بصری خوب و جذاب به نظر برسد و به علاوه کاربردی نیز باشد، سایز و اندازه آن از جذابیت آن نمی کاهد. با این حال طراحی استخرهای کوچک محدودیت هایی را در رابطه با عناصر کاربردی ایجاد می کنند، در این صورت باید در هنگام طراحی استخر ویلایی کوچک ارزیابی های لازم را انجام دهید. هنگام طراحی موارد بسیاری از جمله زیبایی شناختی، عملکرد و سایر موارد وجود دارند که باید در نظر داشته باشید. موارد فنی دیگری همچون محدودیت های مرزی، نرده های استخر، حریم خصوصی، برنامه ریزی شهری با توجه به محدودیت فضا و سایر موارد که از جمله نکاتی هستند که طراحان و کارفرماها باید از آن ها آگاه باشند.

در درجه اول شما باید با یک طراح حرفه ای مشورت کنید. زیرا طراحی استخرهای کوچک نسبت به ابعاد بزرگ تر آن ها چالش برانگیز می باشند و کوچک ترین ابعاد را باید در نظر داشته باشند.

سادگی و عدم به کارگیری جزئیات

بیش تر خانه ها و ویلاهای مسکونی امروزه به سبک مدرن طراحی می شوند. این نوع خانه ها دارای خطوط صاف و مستقیم می باشند و عناصر به کار رفته در فضای داخلی آن ها ساده و بدون جزئیات است. فضای بیرونی این خانه ها نیز باید ساده بوده و متفاوت از فضای داخلی نباشد. بدین گونه طراحان توصیه می کنند که افراد استخر ویلاهای کوچک را همانند فضای داخلی، ساده طراحی کنند.

طراحی در قالب فرم های منحنی

اگر شما علاقه ای به فرم های مستطیل و مربع ندارید، می توانید از انواع منحنی ها برای طراحی استخر خود استفاده کنید. امروزه فرم های دایره و نیم دایره، منحنی هایی که در قالب دایره و نیم دایره هستند، در میان مردم طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. علاوه بر جذابیت بصری این فرم ها، فضای کمتری را نیز اشغال کرده و به کسانی که دوستداران استخر کوچک هستند توصیه می شود.

موقعیت مناسب قرارگیری

موقعیت قرارگری استخر در طراحی اهمیت فراوانی دارد. زیرا قرارگیری مناسب و صحیح استخر باعث بهبود عملکرد استخر و فضای اطراف آن می شود و همچنین باعث جذاب تر دیده شدن فضای بیرونی ویلای شما می شود. به علاوه باید توجه داشته باشید که شما فقط از بیرون به استخر نگاه نمی کنید، از داخل منزل نیز به فضای بیرونی می نگرید. بنابراین باید طراحی این بخش به گونه ای باشد که از زوایای مختلف گیرا به نظر برسد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر استخر ویلایی کوچک دعوت می نماید.

استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک استخر ویلایی کوچک

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Arcline

تعداد بازدید: 6,980

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *