انتخاب بهترین رنگ برای طراحی داخلی رستوران

بهترین رنگ برای رستوران

انتخاب بهترین رنگ برای طراحی داخلی رستوران

یکی از جنبه های مهم و اساسی در آغاز راه اندازی یک رستوران، ایجاد فضایی متناسب با خلق و خوی مردم آن منطقه می باشد. به این معنی که فضای داخلی رستوران بتواند حواس مشتری را به خود جلب کرده و افراد را به داخل رستوران دعوت کند. بخشی از این فرآیند در طراحی داخلی می تواند حذف آلودگی های صوتی از محیط داخلی رستوران، انتخاب موسیقی متناسب با سبک دکوراسیون، طراحی فضایی که نشاندن دهنده نام تجاری رستوران باشد و انتخاب بهترین رنگ برای طراحی داخلی رستوران می باشد. رنگ یکی از عناصر زیبایی شناسی ضروری در طراحی محیط رستوران است، زیرا تأثیر بسیاری بر رفتار  مشتریان و جذب آن ها در رستوران دارد و در نهایت می توانیم بگوییم که رنگ می تواند تأثیر مهمی در کسب و کار شما داشته باشد. انتخاب رنگ مناسب یکی از بحث های چالش برانگیز در طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ می باشد، زیرا انتخاب رنگ مناسب باعث که افراد حاضر در رستوران احساس آرامش، میل به خوردن و گذارندن زمان در این بخش هستند.

رنگ هایی که باید از انتخاب آن ها بپرهیزیم: رنگ های بنفش و آبی از دسته رنگ هایی هستند که باید در دیزاین رستوران از به کار بردن آن ها بپرهیزیم. زیرا این طیف رنگی سرد اشتها را کاسته و حتی سرکوب نیز می کند. علاوه بر این دو رنگ، طراحان باید از رنگ های بیش از اندازه روشن و لامپ های نئونی مانند رنگ سبز، زرد و نارنجی نیز بپرهیزند. استفاده از این طیف نوری استرس و تنش را در افراد ایجاد می کند. استفاده از رنگ های پر انرژی مانند نارنجی، قرمز و رنگ های نئونی نیز توصیه نمی شود، زیرا در کنار غذا خوردن حسی ناخوشایند را ایجاد می کند.

رنگ های پرکاربرد در دیزاین رستوران ها: در حالی که استفاده از رنگ های بنفش و آبی توصیه نمی شود، سایر رنگ ها اگر به درستی به کار بروند، می توانند شما را به ایجاد رستوران ایده آلتان نزدیک کند. طراحان معتقدند که رنگ های ملایم و آرام بخش، می توانند به افراد در هنگام غذاخوردن در کنار خانواده و دوستان آرامش را منتقل کنند. رنگ های کلاسیک چون سفید، انواع خاکستری ها، خاکستری متمایل به قهوه ای جزو بهترین گزینه های رنگی می باشند، زیرا شما می توانید در کنار این رنگ ها برخی از تنالیته های رنگی را نیز برای جذابیت بیش تر بیفزایید . به علاوه ظرافت را در فضای داخلی رستوران نشان می دهند.

استفاده از رنگ نارنجی در کنار این طیف رنگی موجب تحریک اشتها شده و به علاوه به خوبی در کنار این رنگ ها می نشیند. به طور کلی می توان گفت که نارنجی علاوه بر اشتها سایر حواس ها را نیز بر می انگیزاند. 

سبز جزو رنگ هایی است که حس حضور در طبیعت را به افراد منتقل می کند، در نتیجه این رنگ فضای راحت و آرامی را در رستوران ایجاد می کند. این رنگ باعث می شود تا افراد احساس راحتی داشته و تمایل به ماندن در فضا در ساعات طولانی را نیز داشته باشند. مهم ترین جنبه استفاده از رنگ سبز این است که افراد  حس می کنند در فضای سالم و متعادلی غذا میل می کنند. در کنار این رنگ به کار بردن بخش کمی از رنگ قهوه ای نیز می تواند سودمند باشد. رنگ های زرد و قرمز از دسته رنگ هایی هستند که به سرعت در میان فضا دیده می شوند. هر دو رنگ قرمز و زرد از گروه رنگ هایی هستند که ضربان قلب و فضار خون را افزایش داده و موجب تحریک اشتها می شوند و باعث سرعت بخشیدن به خوردن و ترک سریع رستوران می شوند. به همین علت بسایری از صاحبان رستوران ها این رنگ را برای فضای داخلی، مبلمان و حتی ظروف در الویت انتخاب خود قرار می دهند. این طیف رنگی برای رستوران های پر تردد مناسب ترین رنگ است. KFC و Mc Donald نمونه بارز استفاده از این رنگ می باشند.

در ادامه با دیدن تصاویر بهترین رنگ برای طراح داخلی رستوران خط معمار را همراهی کنید. 

بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران بهترین رنگ برای رستوران

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 668

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *