طراحی ویلا کلاسیک : ارائه ایده هایی نوین

طراحی ویلا کلاسیک

ارائه ایده هایی نوین برای طراحی ویلا کلاسیک

ساخت ویلاهای شخصی و سفارشی به کاربران این امکان را می دهد تا بر تمامی جنبه های طراحی و ساخت کنترل کامل داشته باشند. بدین گونه ده ها سبک معماری وجود دارد که کاربران می توانند ویلاهای خود را بنا کنند. از سبک ها و رویکردهای تاریخی گرفته تا نمونه های مدرن با توجه به دیدگاه و سلیقه کاربران متفاوت می باشد. اگر شما به ویلاهای ساخته شده در اطراف خود بنگرید، گزینه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که با سبک های گوناگون ساخته شده اند. بسته به ترجیح و سبک زندگی ساکنین و مالکان ویلا، می توان سبک معماری و طراحی داخلی ویلا را مشخص کرد. این سبک ها می تواند کلاسیک، سنتی و یا به سبک مدرن و یا مینیمال باشد.

در این میان طراحی ویلای کلاسیک در میان افراد طرفداران زیادی دارد. طراحی و معماری کلاسیک استایل منحصر به فرد خود را دارد که کاملا تزئینی و پیچیده می باشد و دارای جزئیات فراوان است. سبک های رومی و یونانی با اشاره هایی به سبک نئوکلاسیک نمونه های کاملی از طرح های معماری کلاسیک می باشند. در این سبک انواع مختلفی از عناصر کلاسیک و هنری با یکدیگر ادغام شده اند و این سبک را به بهترین وجه ممکن جلوه می دهند. یکی از نکات جالب این است که در زمان حال، بسیاری از ویژگی های کلاسیک در برخی از معماری ساختمان مسکونی و ویلاهای کنونی ادغام شده اند. در ادامه خط معمار به برخی از اصول و نکات قابل توجه در طراحی ویلا کلاسیک مطرح خواهد کرد.

آنچه در طراحی نما ویژگی های سبک کلاسیک را برجسته تر می نمایاند، استفاده از ستون های بلند و کار شده و طیف های رنگی خنثی می باشد. سبک کلاسیک با مجموعه ای از جزئیات تعریف می شود که توجه را به خود جلب می کند. یکی از این ویژگی ها استفاده بسیار از جزئیات است که شامل مجموعه خاصی از نقوش مورد استفاده  در دکوراسیون نما می باشد. این جزئیات را می توان در ستون ها، و همچنین بر روی دیواره ها و گوشه های ساختمان مشاهده کرد. سبک کلاسیک در کل معنای جدیدی دارد زیرا هیچ گونه زینتی در این سبک وجود ندارد. در سازه های سبک کلاسیک، از مصالحی مانند گرانیت و سنگ مرمر استفاده نمی شود. از طرفی تعریف کردن سبک کلاسیک کمی دشوار به نظر می رسد، زیرا در بسیاری از موارد منجر به محدود کردن ذات خود سبک می شود. طراحی با سبک کلاسیک به صورت ایده آل زمانی صورت می گیرد که تمامی عناصر کاملا به طور متعادل در ساختار شکل گیرد.

جنبه های اصلی این سبک این است که بایستی نسبت های مناسبی داشته باشد. افزودن خطوط پیچیده باعث می شود تا سازه ها زیباتر به نظر برسند. اگر کمی بیش تر توجه داشته باشید، متوجه می شوید که بیش تر ساختمان هایی که با سبک معماری کلاسیک ساخته شده اند، دارای تم رنگی سفید می باشند. در زمانی محدود سنگ مرمر به عنوان متریال اصلی در طراحی نمای کلاسیک به کار می رفته، اما اکنون متریال دیگری نیز در ساخت نما به کار می رود، اما رنگ سفید همچنان برای این ساختمان ها باقی می ماند.

در ادامه خط معمار نمونه هایی از نمای ویلاهای کلاسیک را آماده ساخته و ارائه خواهد داد.، با دیدن تصاویر ما را همراهی کنید.

طراحی ویلا کلاسیک طراحی ویلا کلاسیک طراحی ویلا کلاسیک طراحی ویلا کلاسیک طراحی ویلا کلاسیک طراحی ویلا کلاسیک طراحی ویلا کلاسیک طراحی ویلا کلاسیک طراحی ویلا کلاسیک طراحی ویلا کلاسیک طراحی ویلا کلاسیک

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,941

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *