اجرای دکوراسیون کافی شاپ با رنگ های سفید و سیاه

اجرای دکوراسیون کافی شاپ با رنگ های سفید و سیاه

اجرای دکوراسیون کافی شاپ با رنگ های سفید و سیاه

تا کنون در وب سایت خط معمار، نمونه های بسیار زیادی از کافی شاپ را بررسی نموده ایم. نمونه هایی با سبک طراحی روستیک، مدرن، کلاسیک، صنعتی و … . در این بخش قصد داریم با همراهی شما به بررسی اجرای دکوراسیون کافی شاپ بپردازیم.

این کافی شاپ، BLOOM-N-BREW نام دارد و توسط استودیو معماری Asketik Studio طراحی گردیده و در شهر مسکو واقع شده است. آن چیزی که در طراحی و دیزاین این کافه توجه ما را به خود جلب نمود، تلفیق دو سبک از طراحی داخلی است که کمتر ترکیب آنها را با یکدیگر دیده ایم اما باید بیشتر منتظر دیدن آن باشیم.

اگر مطالب قبلی خط معمار را دنبال کرده باشید، بارها در مورد ترکیب سبک های مدرن و صنعتی صحبت نموده ایم. در فضاهای با کاربری تجاری و اداری، این نوع ترکیب سبک های بسیار متداول است. ویژگی مهم سبک صنعتی که با دیگر سبک ها ترکیب می شود، تاسیسات ساختمان است که بصورت اکسپوز و به شکل دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرند. این ویژگی سبک صنعتی، با ویژگی های سبک مدرن در هم آمیخته شده و فضایی متفاوت خلق می گردد. این پروسه، یعنی تلفیق سبک ها، کاری است که طراحان و معماران، امروزه بشدت بر روی آن پافشاری دارند و فضاهایی که بدین شکل خلق می شوند، بسیار زیاد هستند.

یکی از دلایل تلفیق ویژگی های سبک های صنعتی و مدرن، خلق یک فضا، با شرایط و ویژگی های متفاوت و جدید است. در پروژه کافی شاپ BLOOM-N-BREW ، نه سبک مدرن، که سبک مینیمال با سبک صنعتی ترکیب شده است. بدین معنا که فضا، ویژگی های هر دو سبک را در خود می بینید. جذابیت این پروژه در این مطلب نهفته است. کمتر شاهد این موضوع هستیم که سبک مینیمال با سبک صنعتی ترکیب گردد.

رنگ های اصلی که طراحان در این پروژه بکارگرفته اند، رنگ های سیاه و سفید هستند. در این فضا کوشیده شده است که تا حد امکان، همه چیز ساده نگه داشته شود و متریال های دیگر نظیر چوب، بصورت تاچ های رنگی مورد استفاده قرار گرفته اند که در تصاویر این موضوع قابل مشاهده است. اگر به سقف این کافه نگاه کنید، تاسیسات ساختمان را بصورت اکسپوز مشاهده می کنید. این همان ویژگی ای است که در موردش صحبت کردیم. یعنی استفاده از تاسیسات ساختمان بصورت اکسپوز که از ویژگی های مهم و شاخص سبک صنعتی به شمار می رود. همچنین استفاده از دیوار آجری بصورت سیقل نخورده نیز از ویژگی های سبک صنعتی است که در این فضا قابل مشاهده است.

بدین شکل، طراحان یک فضای مینیمال گونه خلق نموده اند که در آن ویژگی های سبک صنعتی نیز وجود دارند. شاید این تیپ پروژه را زیاد دیده باشید اما آیا تا بحال از این منظر به آن نگاه کرده اید؟ این که ویژگی های سبک مینیمال و صنعتی به شکلی ظریف با یکدیگر ترکیب شده اند.

نکته ی دیگری که ذکر آن ضروری به نظر می رسد، این است که امروزه کافی شاپ ها و کافه ها، بیشتر به صورت روستیک گونه و با متریال چوب دیزاین می شوند. در واقع باید اینطور گفت که چوب محبوب ترین متریال برای طراحی کافه است و سبک صنعتی نیز محبوب ترین سبک طراحی برای فضاهای با چنین کاربری است. در سطح شهرهای کشورمان بویژه در شهرهای بزرگ نیز این موضوع صدق می کند. این کافه، دارای ویژگی متفاوتی است و بصورت سیاه و سفید دیزاین شده است که این موضوع نیز در نوع خود جالب است. بنابراین اگر به دنبال نمونه ی متفاوتی از اجرای دکوراسیون کافی شاپ هستید، این نمونه موردی می تواند برای شما جالب و دارای ایده های خوبی باشد.

اگر بعنوان مالک یک کافه یا طراح بدنبال مشاهده نمونه کارهای دیگر و گرفتن ایده مناسب برای طراحی هستید، دعوت می کنیم نمونه های ارائه شده در گذشته را نیز مشاهده و بررسی نمایید. برای این کار از لینک زیر استفاده نمایید.

طراحی داخلی کافی شاپ

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر کافی شاپ BLOOM-N-BREW واقع در شهر مسکو را مشاهده نمایید.

اجرای دکوراسیون کافی شاپ با رنگ های سفید و سیاه اجرای دکوراسیون کافی شاپ با رنگ های سفید و سیاه اجرای دکوراسیون کافی شاپ با رنگ های سفید و سیاه اجرای دکوراسیون کافی شاپ با رنگ های سفید و سیاه اجرای دکوراسیون کافی شاپ با رنگ های سفید و سیاه اجرای دکوراسیون کافی شاپ با رنگ های سفید و سیاه اجرای دکوراسیون کافی شاپ با رنگ های سفید و سیاه اجرای دکوراسیون کافی شاپ با رنگ های سفید و سیاه اجرای دکوراسیون کافی شاپ با رنگ های سفید و سیاه اجرای دکوراسیون کافی شاپ با رنگ های سفید و سیاه

در این بخش به بررسی اجرای دکوراسیون کافی شاپ که با سبک مینیمال – صنعتی کار شده و رنگ های اصلی آن سفید و سیاه هستد، پرداختیم. توضیحات ارائه شده، اقتباس نگارنده از توضیحات ارائه شده توسط معمار و همچنین برداشت شخصی از این پروژه است. اگر در رابطه با طراحی این کافه، سوال یا ایده ای در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، آن را با ما و سایر معماران در میان بگذارد.

 

تحریریه خط معمار

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 1,514

۱ دیدگاه

  1. مهتاب گفت:

    واقعا طراحی زیبایی داره و خیلی خوب رنگ سیاه و سفید کنار هم قرار گرفتن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *