یک نمونه خلاقانه به کارگیری از بافت آجری در معماری مکزیک

یک نمونه خلاقانه به کارگیری از بافت آجری در معماری مکزیک​

معماری: HGR

موقعیت:  Gral. Emiliano Zapata, Portales Nte، مکزیک

مساحت: ۳۵۰۴متر مربع

سال: ۲۰۱۷

عکاس: Diana Arnau

بافت آجری یکی از عناصر معماری است که از سال های دور برای ایجاد بافت های ظریف در طراحی فضای داخلی و خارجی استفاده می شده است. کاربرد و طراحی آن در سال های مختلف با توجه به تحقیقات وفن آوری که از این عناصر استفاده می شده، متفاوت بوده است.

همانطور که می دانیم، مکزیک کشوری است با اقلیم متفاوت، بدین ترتیب، استفاده از بافت آجری موقعیت قوی تری برای کاربردش بدست می آورد. بنابراین، فضای روستایی مدت هاست که این ویژگی را در آثارشان به کار می برند. اکنون به شرح یک نمونه از به کارگیری این بافت می پردازیم:

این پروژه شامل یک آپارتمان ۶ طبقه که ۲۵واحده است، که ازداخل توسط پنج پاسیو مرکزی جدا می شوند. هر پاسیو فضای مشترک را از فضای خصوصی در هر آپارتمان جدا می کند. این مناطق توسط یک پلی که با بافتی آجری پوشیده شده بهم متصل می شوند، که هم به تهویه هوا و حفظ حریم خصوصی ساکنین در هر طبقه، کمک می کند.

این ساختمان، شامل یک آسانسورو یک پله اضطراری است که در نمای شرقی آن قرار گرفته است. هر طبقه ۵ واحد دارد که همگی در راستای یک راهرو هستند. ساختمان دارای یک لابی در طبقه همکف است که مستقیما به هسته مرکزی فضا متصل می شود. تمامی فضاها دارای تهویه مناسب و نورگیری طبیعی هستند. پشت بام مجهز به ۱۰روف گاردن خصوصی برای ساکنین طبقه چهارم و پنجم است. پنج پاسیو در مرکز ساختمان قرار دارد که در هرکدام یک درخت بومی کاشته شده که به حفظ حریم خصوصی و چشم اندازی زیبا کمک می کند. تمام ساختمان از متریال طبیعی وبادوام ساخته شده اند مانند، آجر، سنگ و چوب ساخته شده است و برای تکمیل نما، نیز از پوشش گیاهی استفاده کرده اند.

با این پروژه به این نتیجه می رسیم که تمام واحد ها دارای پوشش، نورگیری مناسب و عایق صوتی هستند با توجه به اینکه در مجاور یکی از خیابان های شلوغ مکزیک قرار دارد.

در ادامه با خط معمار همراه باشید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن وغیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینامقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Arcdaily

تعداد بازدید: 672

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *