گزارش تصویری از ساخت کتابخانه دانشگاه سمنان

طراحی و معماری کتابخانه و آمفی تئاتر دانشگاه سمنان توسط گروه موج نو

در سال ۲۰۱۲، طرح کتابخانه و سالن آمقی تئاتر دانشگاه سمنان که توسط شرکت مهندسین مشاور موج نو ارائه شده بود، موفق شد در نشریات و وب سایت های معماری معتبر نظیر Evolo.US و Architectural در بین برترین و پربیننده ترین پروژه های معماری بخش فرهنگی قرار بگیرد.

مجله و وب سایت evolo ایالات متحده آمریکا تنها به طرح های پیشرو و خلاقانه ی قرن ۲۱ می پردازد. این وب سایت، این طرح را به صورت مفصل مورد بررسی قرار داده است. Evolo برگزار کننده ی مسابقه آسمانخراش Evolo است که هر ساله برگزار می گردد.

در طرح ارائه شده توسط موج نو، سعی شده است حجم مجموعه کتابخانه دانشگاهی و سالن آن بعنوان یک تندیس یا یک عکس به یاد ماندنی باقی بماند. گره و چفد ضربدری در نما، حجم را از نظر بصری به هم پیوسته نشان می دهد. در حالی که شیشه های ثابت تیره مثلثی شکل فضا را روشن می کند و در واقع به نوعی با نور و سایه بازی می کند. این عناصر با کاهش نور خورشید بخصوص در تابستان گرم و خشک سمنان یک فضای آرام را بوجود می آورد .
آمفی تئاتر شامل ۱۰۰۰ صندلی و ۱۰۰, ۲۰۰ صندلی برای سالن تجمع ,فضای چند منظوره، فضای انتظار و….را شامل می شود.
کتابخانه شامل بخش مطالعه، نشیمن مخصوص مطالعه روزنامه، ذخیره سازی چند زبانه، کافی نت، سالن مجموعه مراجع، دفتر اداری، فضای کتاب های نفیس و … است.
طراحی آمفی تئاتر و کتابخانه دانشگاه سمنان توسط مهندسین مشاور معماری موج نو در سال ۲۰۰۶ انجام شده و در مساحت ناخالص هشت هزار متر مربع در حال ساخت است. در ادامه پیشرفت این پروژه را خواهیم دید.


استودیو طراحی سفید

تحریریه خط معمار

تعداد بازدید: 5,446

۱ دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *