چگونه خانه های با سقف بلند را طراحی کنیم!

طراحی خانه با سقف بلند

چگونه خانه های با سقف بلند را طراحی کنیم!

شاید برای شما هم این سوال پیش آید که چگونه خانه های با سقف بلند را طراحی کنید. بنا براین در این بخش قصد داریم به طراحی خانه با سقف بلند بپردازیم. خانه هایی با سقف بلند دارای امتیازهای منحصر به فرد خود می باشند. یکی از مهم ترین آن ها این است که باعث می شود تا فضا بزرگ تر و دلباز تر به نظر برسد و مهم تر از همه اینکه ظاهر فضا جداب تر و چشمگیر تر به نظر برسد. طراحی داخلی منزل با سقف بلند می تواند به دلیل مفاهیم بسیاری که مورد استفاده است، تجربه ای به یادماندنی باشد.

از طرفی عدم تزئین سالن هایی با سقف بلند می تواند موجب کاهش جذابیت فضا و در نتیجه برای افراد خسته کننده باشد. بنابراین برای جلوگیری از چنین حالتی، در این بخش به شرح برخی از ایده های کاربردی می پردازیم. شما می توانید از این ایده ها الهام بگیرید و برای طراحی فضاهای داخلی خود به کار ببرید. در ابتدا با این سوال مواجهه می شویم چگونه سقف های بلند فضای داخلی خانه را طراحی کنیم؟ در پاسخ به این سوال می توانیم به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ آمیزی در دیواره ها

رنگ آمیزی در تمامی بخش ها مورد استقبال طراحان قرار می گیرد و ایده های مرتبط با رنگ آمیزی همیشه باعث ایجاد تغییر و تنوع در فضای داخلی می شود، اما چنین به نظر می رسد که این ایده برای فضاهایی با سقف بلند ضروری می باشد. با رنگ آمیزی مناسب و زیبا، فضای نشیمن منزل شما با سقف بلند سرزنده و زیبا به نظر خواهد رسید.

رنگ آمیزی دیواره ی تک

شاید این ایده نیز به ذهن شما هم برسد که به جای اینکه تمامی دیواره ها را رنگ کنیم، به رنگ آمیزی یکی از دیواره ها بپردازیم و آن دیوار را به نقطه کانونی سالن تبدیل کنیم. درست است که رنگ های برجسته و شفاف باعث جذابیت و بهتر دیده شدن دیوار مرتفع می شود، در عین حال نیز تأثیر منفی بلندی دیوار را در مقابل سایر دیواره ها کاهش می دهد. منحصر به فرد بودن، طراوت و شخثیت ایده تزئینات دیوار فقط بخش اندکی از مزایای این روش می باشد.

نصب لوستر های لوکس

یکی از پیشنهادهای اولیه ای که هنگام طراحی فضاهای با سقف بلند با آن برخورد می کنید، نصب لوسترهای بزرگ، لوکس و مجلل می باشد. شما می توانید در چنین فضاهایی از انواع تجهیزات روشنایی که مد نظر دارید استفاده کنید. با توجه به این که لوستر های لوکس و مجلل در فضا موجب حیرت زده شدن افراد می شود، خرید این لوسترهای  هزینه های بسیار سنگینی را به همراه دارد. اگر به دنبال کاهش بودجه برای اشیای دکوراتیو می باشید، توصیه می کنیم که به جای لوسترهای لوکس و سنگین، لامپ های ساده و سبک را انتخاب کنید که قابلیت جابجایی آسانی دارند و می توانید با تغییر دکوراسیون به راحتی آن ها را نیز جابجا کنید. نورپردازی در خانه هایی با سقف های بلند، راه حلی مناسب در جهت حل مسائل جانبی ناشی از وجود سقف های بلند  می باشد.

نصب پنجره های بزرگ

یکی از روش های عالی برای پوشاندن ارتفاع بلند سقف، نصب پنجره های بلند می باشد. نصب پنجره های بلند می تواند در چنین فضایی یک مزیت به شمار آید و دکوراسیون سقف های بلمد را تغییر دهد. بینندگان روی نمای شکفت انگیز متمرکز خواهن ماند و به دلیل وجود نور طبیعی حسی مثبت را دریافت خواهند کرد. رنگ مناسب پرده در فضاهایی که دارای سقف بلندی دارند می تواند موثر باشد.

نصب تیغه های چوبی بر روی سقف 

کاربرد تیغه های وبی در سقف منجر به ثبات و اصالت می شود و به همین دلیل به عنصر مورد علاقه طراحانی که به سبک روستیک طراحی می کنند، تبدیل شده است. با استفاده از بیغه های چوبی و سایر عناصر چون (فرش های دست بافت، مبلمان کلاسیک) شما می توانید آپارتمان شهری خود را به عمارتی باشکوه تبدیل کنید. 

پرده ها

بدیهی است که پنجره های بزرگ، نیازمند پرده هایی به همان اندازه ارتفاع پنجره ها می باشد. استفاده از پرده هایی با رنگ روشن برای ایجاد فضایی کلاسیک مناسب می باشد. همچنین توصیه می شود برای ایجاد فضایی دنج و راحت از الگوهای طرحی ساده استفاده شود.

در ادامه خط معمار به معرفی یکی از پروژه های مدرن و منحصر به فرد می پردازد که در آن ما شاهد طراحی خانه با سقف بلند در فضا هستیم و طراح با در نظر گرفتن اصول و همچنین به کار گیری سبک دکوراسیون صنعتی، توانسته فضایی فوق العاده را طراحی کند. این پروژه در یکی از دنج ترین جزایر ایالت واشنگتن قرار دارد . کارفرمای این پروژه شخصی فعال و پر انرژی بود که می خواست خانه ای داشته باشد که مناسب برای سرگرمی و همچنین برای ارائه آثار هنری اش باشد. مهم ترین ویژگی موجود در این پروژه فضایی با پلان باز و سقف بلند به همراه پنجره های بزرگ تا سقف جهت افزایش چشم انداز منظره طبیعت اطراف می باشد. 

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند طراحی خانه با سقف بلند

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Contemporist

تعداد بازدید: 2,450

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *