پای صحبت های معمار ایرانی مقیم آمریکا، شهرام شکوفنده

شهرام شکوفنده

پای صحبت های معمار ایرانی مقیم آمریکا، شهرام شکوفنده

در این بخش قصد داریم ویدیویی ۱۷ دقیقه ای از مصاحبه با یک معمار ایرانی مقیم آمریکا را در اختیار شما قرار دهیم. این مصاحبه، به زبان انگلیسی صورت گرفته است. پیش از مشاهده ی ویدیو، مقدمه ای درباره این معمار ایرانی را می خوانیم:

شهرام شکوفنده، از آن دسته معمارانی است که به دنبال مطالعه و یافتن ریشه های حلقه گمشده ی معماری ایرانی و طراحی شهری رفته است و نتیجه این تحقیقات، وی را به پیاده سازی معماری ایرانی در دل معماری مدرن، راهنمایی نموده. تجارب کاری و مطالعات شکوفنده به سه برهه زمانی تقسیم می گردد:

پیش از انقلاب اسلامی : پیش از انقلاب این معمار در پروژه های توسعه شهری و البته چند پروژه مسکونی، فعالیت نموده است.

پس از انقلاب اسلامی: شکوفنده پس از انقلاب اسلامی، فعالیت گسترده ای در ایران داشته است. این معمار در پروژه هایی نظیر طراحی دانشکده کشاورزی زنجان، تبریز، موسسه شیمی تبریز حضور داشته است. طراحی آزمایشگاه های متعدد نظیر آزمایشگاه های زمین شناسی نیز، بر عهده ی شکوفنده بوده است. از جمله دستاوردهای قابل توجه شکوفنده، می توان به پروژه های متعدد توسعه شهری شامل زیرساخت ها شهرهایی نظیر "میان آب" در دزفول، "حسن آباد" در کرج، "شیروان" در نزدیکی مشهد، "میانه" در آذربایجان شرقی اشاره نمود.

کار در آمریکا به عنوان یک معمار: بعد از مهاجرت به آمریکا، شکوفنده پروژه های مسکونی و تجاری زیادی را در کارنامه خود ثبت کرده است. این معمار همواره، رویکرد معماری پایدار و بهینه سازی مصرف انرژی در معماری را، در دستور کار خود قرار داده است.

شکوفنده در حال حاضر دفتر معماری با نام Group S را اداره می نماید و تجربه ۳۵ سال معماری خود را در این دفتر منعکس می نماید.

وی معتقد است معماری رابطه ی متضادی میان انتزاع و ارائه است. در ادامه دعوت می کنیم این ویدیو را مشاهده نمایید.

 

 

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: Group S

تعداد بازدید: 986

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *