بررسی ۵ اثر برتر معمار جوان و بزرگ دانمارکی، بیارکه انگلس

بررسی آثار بیارکه اینگلس

ویدیوی بررسی آثار بیارکه اینگلس

بیارکه انگلس (Bjarke Ingels) معمار موفق و البته فوق العاده جوان دانمارکی است که این روزها، به یکی از مشاهیر معمار دنیا تبدیل شده است. انگلس در سال ۱۹۷۴ در شهر کپنهاگ دانمارک متولد شده (در حال حاضر ۴۴ ساله) و دفتر گروه بیگ را در سال ۲۰۰۵ در همین شهر تاسیس نموده است. گروه بیگ، در حال حاضر یکی از گروه های بین المللی است که در شهر نیویورک نیز دارای شعبه است. این دفتر معماری که توسط انگلس هدایت می شود، در نقاط مختلف دنیا، پروژه های بسیار را طراحی نموده است. در ادامه، به بررسی پروژه های این دفتر و توضیحات بیشتر در مورد این معمار جوان دانمارکی خواهیم پرداخت اما پیش از آن، دعوت می کنیم برترین پروژه های طراحی شده توسط استودیو معماری بیگ را در قالب یک ویدیوی ۵ دقیقه ای مشاهده نمایید.

 

 

 

پروژه های بررسی شده در ویدیو:

۵ – TWO WORLD TRADE CENTER

موقعیت: آمریکا، نیویورک

بررسی آثار بیارکه اینگلس

۴ – عمارت HUALIEN

موقعیت: تایوان

بررسی آثار بیارکه اینگلس بررسی آثار بیارکه اینگلس

۳ – ساختمان GOOGLE NORTH BAYSHORE CAMPUS

موقعیت: آمریکا، کالیفرنیا

بررسی آثار بیارکه اینگلس

۲ – ساختمان VIA 57 WEST

موقیعت: آمریکا، نیویورک

بررسی آثار بیارکه اینگلس بررسی آثار بیارکه اینگلس

۱ – HYPERLOOP ONE

موقعیت: امارات متحده عربی

بررسی آثار بیارکه اینگلس

 

در ادامه توضیحاتی در رابطه با گروه بیگ به نقل از ویکی پدیای فارسی را مطالعه خواهید نمود:

شرکت یگ از زمان تاسیس، توجهات ملی و بین الملی فراوانی را به خود جلب کرد و جوایز بین الملی زیادی را در پایان انسجام بسیاری از پروژه‌های معماری خود کسب نمود. پروژهٔ مسکونی موتین (کوه) در کوپنهاگ از جملهٔ همین پروژه‌های موفق به‌شمار می‌آید. در طی ۲ سال بعد، بیگ توانست بسیاری از رقابت‌ها را برنده شود و پروژه‌های بسیاری را در سراسر دنیا به خود اختصاص دهد. از جملهٔ این پروژه‌ها می‌توان به ویست تو انرژی پلنت (انرژی‌های هدر رفته طبیعی) که در زمین اسکی کوپنهاگ دانمارک پایه‌گذاری شد یا وست ۵۷ استریت که مربوط به ساخت یک برج در منطقهٔ مسکونی درست فتنر در نیویورک یا گالری هنر ملی در گیرینلند نوک، مرکز کنترل انرژی در سترن در چین یا مرکز هندی کیمبان در یوتای آمریکا را نام برد.

بیارکه اینگلس درک خود از معماری پایدار را اینچنین تدقیق می‌کند:"معماری ما غالباً به جعبه‌های کسل‌کننده‌ای ختم می‌شود که مصرف انرژی بی‌نهایت زیادی دارند، اگر بتوانیم خود را از سیطره ماشین خارج کنیم و به بارزه‌های ذاتی معماری بازگردیم احتمالاً خواهیم توانست ساختمان‌های جذاب تر و شهرهای پایدارتری بیافرینیم."

همچنین اینگلس در رابطه با قامت کمینه‌سازی فرم و بیشینه‌سازی محتوا می‌گویدما به آیکنوگرافی علاقه‌ای ویژه داریم، اما برای ما ایکن به معنای یک فریاد در برهوت شهر یا یک معماری پیکره تراشانه یا نوعی شکفتگی حجمی نیست، ایکن در فهم ما فشرده‌سازی حداکثر بیان در کمینه‌ترین حالت فرمی است، اگر بخواهم منظورم را در کمترین تعداد واژگان مطرح کنم، ایکن برای ما بسته‌بندی فشرده حداکثر عملکرد و کارایی در حداقل فیگورها و ژست هاست. آیکن فرم بهینه اقتصادِ فرم است، تقطیر ایده در خالص‌ترین فرم.

در طراحی کامپیوتری واژه‌ای داریم به نام گیم پلی gameplay منظور از این واژه این است که بهترین بازی کامپیوتری ان بازی ای نیست که در ان پیچیده‌ترین روایت یا بهترین گرافیک یا بی نظیرترین محیط مد نظر باشد، منظور این است که شما بتوانید مخاطب را به بالاترین سطح ارضا روحی برسانید اما از کمینه‌ترین ابزار استفاده نمایید. این جاست که وسوسه می‌شوم بگویم کمش هم زیاد است less is more. در برنامه‌نویسی کامپیوتری پیچیدگی یعنی انتقال بیشینه‌ترین حجم اطلاعات در قالب کمینه‌ترین حجم داده.

به بیان دیگر پیچیدگی بالاترین فرم سادگی است. این جاست که ما خود را شیفته معماری ایکنیک می‌یابیم، چرا که معماری آیکنیک حد اعلای پیچیدگی است. از سوی دیگر بر این باورم که در رکود اقتصادی حال حاضر این نوع از معماری دقیقاً همان معماری الزام اور است، معماری ای که حداکثر تأثیر را با حداقل ابزار به جای می‌گذارد، معماری ای که بیشترین آسایش را با کمترین میزان مصرف انرژی و بیشینه‌ترین وجه کارکردی را در کمترین میزان فضای لازم و بالاترین کیفیت زندگی را با کمترین گستره از منابع تأمین می‌کند. منبع

 

در این مطلب به ویدیوی بررسی آثار بیارکه اینگلس پرداختیم. این ویدیوی ۵ دقیقه ای، منتخبی از برترین آثار این معمار دانمارکی می باشد.

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: ArchLine – B1M

تعداد بازدید: 1,598

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *