نگاهی به طراحی داخلی نمایشگاه خودرو آئودی در شهر مونیخ

طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین

نگاهی به طراحی داخلی نمایشگاه خودرو آئودی در شهر مونیخ –

همانطور که همه می دانیم، برندها و کمپانی های بزرگ دنیا، برای شعب خود در سرتاسر دنیا دستورالعملی برای طراحی دارند که با نام گایدلاین (GuideLine) طراحی شناخته می شود. کمپانی های خودروساز، نیز از مقوله مستثنی نیستند و آنها نیز برای شعب خود طراحی خاصی را در نظر گرفته اند. این دستورالعمل های طراحی توسط تیم معماری مستقر در کمپانی و یا شرکت های معماری تهیه و تدوین شده و در طراحی و اجرای شعب در سرتاسر دنیا به عنوان خط مشی، مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.

اما در این بخش قصد داریم نگاهی به طراحی داخلی شوروم شرکت خودروسازی آئودی در شهر مونیخ آلمان بیاندازیم. اولین نکته ای که به نظر می رسد، از آنجا که خودروها دارای طراحی و دیزاین خاص خود هستند، طراحی شوروم و نمایشگاه، نمی تواند خیلی از این دیزاین دور باشد. بلکه طراحی داخلی نمایشگاه خودرو، باید منعکس کننده دیزاین خاص آن کمپانی و خودورهای آن باشد. در اینجا نیز با کمی دقت وتمرکز روی تصاویر، می توان به هماهنگی دیزاین شوروم و خودورهای آئودی رسید.

نکته ی دیگری که در این شوروم به وضوخ مشخص است این است که برندهای بزرگ خودروساز، نمایشگاه های خود رو شلوغ نمی کنند. بلکه برای هر مدل خودرو، فضای خاصی تعریف می شود و در کنار خودرو، فضایی برای تعامل میان مشتری و سرویس دهنده، تعریف می شود. در واقع مشتری در کنار خودرو پرزنت می شود و اطلاعات خاص خود را دریافت می کند. این نکته را می توان در شوروم های تمام برندهای بزرگ خودرو مشاهده نمود.

اما سبک طراحی فضای این شوروم، مدرن بوده و در بخش هایی به تبعیت از دیزاین خاص خودروهای آئودی، کرو هایی به فضا اضافه شده است. (این نکته از این نظر عنوان شد که در سبک طراحی داخلی مدرن، خطوط بصورت صاف مورد استفاده قرار می گیرند). در بهش هایی نظیر یکی از دیوارها نیز از شکست هایی شبیه به سبک اوریگامی استفاده شده است که این مورد نیز، قرابت خاصی با دیزاین خودروهای آئودی دارد.

دیزاین این شورم توسط گروه معماری آلمانی BENJAMIN HAUPT ARCHITEKTEN صورت گرفته است.

در ادامه دعوت می کنیم، تصاویر این نمایشگاه اتومبیل و در واقع شوروم برند آئودی را مشاهده نمایید و چنانچه قصد طراحی یک نمایشگاه اتومبیل را دارید، از آن ایده بگیرید.

طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین طراحی داخلی نمایشگاه خودرو،دکوراسیون نمایشگاه ماشین

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 2,574

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *