طراحی غرفه تجاری مرکز خرید و مجتمع تجاری

طراحی غرفه تجاری

نمونه طراحی غرفه تجاری مرکز خرید و پاساژ

امروزه تعداد مراکز خرید بزرگ و کوچک و همینطور مجتمع های تجاری در شهرها به سرعت در حال شد است و هر روز در گوشه ای از شهر، شاهد ظهور یکی از این مجتمع های تجاری هستیم. در بیشتر مجتمع های تجاری در فضاهای خالی موجود، غرفه های تجاری کوچک و استندهای تبلیغاتی نصب می شوند که احتمالا شما هم آنها را دیده اید. این غرفه های کوچک می توانند به شکل های مختلف و با ظرفیت های مختلف طراحی گردند. به عنوان مثال می توان به یک استند کوچک اشاره نمود که صرفا وظیفه تبلیغاتی دارد و یا به یک غرفه بزرگ تر که به فروش محصول مشغول است. این استندها و غرفه ها، می توانند ظرفیت و پذیرش انسان به عنوان سرویس دهنده را داشته باشند یا خیر. همه این موارد، بستگی به شرایط مرکز خرید و کاربری های مختلفی که برای فضاهای داخلی تعریف شده، دارد.

در این بخش در خط معمار نمونه طراحی غرفه تجاری را موضوع بحث قرار داده ایم و به سراغ کارهایی رفته ایم که در مراکز خرید بویژه مراکز خرید خارجی، طراحی و اجرا گردیده اند. اگر بعنوان یک طراح یا معمار قصد طراحی چنین فضایی را دارید، پیشنهاد می کنیم نمونه های ارائه شده در این بخش را نیز مورد بررسی قرار دهید. چرا که کانسپت های خوبی در این کارها ارائه شده است.

انتخاب متریال

برای این غرفه های تجاری، از متریال های مختلفی استفاده شده است. عمده ی این غرفه ها، دارای ویترین هستند. بنابراین، بخشی از کار معمولا شامل شیشه است. این که به چه شکل محصول (هر چه که باشد و هر اندازه که باشد) به چه شکل به مخاطب پرزنت شود، عمده ی بحث است. سعی ما بر این بوده است که در این نمونه طرح ها، خلاقیت را هدف بگیریم و نمونه های اجرا شده ای که خلاقیت را بعنوان چاشنی طراحی در خود دارد، ارائه نماییم. این خلاقیت می توان در طرح و یا حتی متریال مورد استفاده باشد.

بطور حتم انتخاب متریال به محصولی که ارائه می کنیم بستگی خواهد داشت. بعنوان مثال اگر به ارائه محصولات خوراکی نظیر نان، فست فود ها و … می پردازیم، استفاده از چوب می تواند گزینه مناسبی باشد. چرا که برای نان و غذا، دکور چوب به خوبی پاسخگوی کاراکتر محصول مورد عرضه خواهد بود. این نمونه موردی را در تصاویر می توانید مشاهده نمایید. همچنین اگر به غرفه برای ارائه محصولات تکنولوژی تدارک دیده شده است، استفاده از متریال های با رنگ تیره یا خیلی روشن به همراه نورپردازی، گزینه معمول و مناسبی است.

نکاتی که ذکر شد، تنها گوشه ای از آن چیزی است که با دقت و نگاه به تصاویر می توانید دریابید. اگر مشغول طراحی غرفه تجاری هستید، پیشنهاد می کنیم نمونه های این بخش را نیز با دقت مورد بررسی قرار دهید. به طور حتم به نکات بسیار خوبی دست خواهید یافت.

طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری طراحی غرفه تجاری

در این بخش به بررسی نمونه طراحی غرفه تجاری پرداختیم. هدف خط معمار این است که برای تمامی طراحان و با توجه به نیاز معمار، نمونه ها و ایده های مختلف طراحی را گردآوری نموده و در اختیار قرار دهد. اگر در رابطه با طراحی غرفه تجاری ایده ی خاص و یا تجربه دارید، می توانید از طریق بخش زیر، ایده ها و نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 2,867

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *