نمونه طراحی دکوراسیون اداری، رنگ در طراحی دفتر کار

نمونه طراحی دکوراسیون اداری

نمونه طراحی دکوراسیون اداری، رنگ در طراحی دفتر کار

در این بخش خط معمار قصد دارد تا به نمونه طراحی دکوراسیون اداری بپردازد. نکته های کلیدی و متفاوتی در دکوراسیون اداری وجود دارد که آگاهی از آن می تواند طراح را برای رسیدن به یک طرح موفق یاری کند. علاوه بر نحوه جیدمان مبلمان و جایگاه مناسب آن ها در فضا، انتخاب رنگ مناسب یکی از مهم ترین بخش هایی است که یک طراح و معمار داخلی باید به آن بپردازد.همانطور که می دانید رنگ ها تأثیر مستقیمی بر روی سیستم بینایی، سیستم عصبی و همچنین بر روی اخلاق و حالات روحی و روانی افراد داشته باشد. بدین ترتیب طراحان باید در انتخاب رنگ در فضاهای اداری، درمانی و مسکونی حساسیت داشته باشند. در این بخش می خواهیم رنگ در طراحی داخلی دفتر کار را که اصل مهم و اساسی می باشد معرفی کنیم. استودیو Zalewski به طرز هنرمندانه ای توانسته رنگ های مختلف را در این پروژه اداری به کار ببرد.

استودیو طراحی Zalewski طراحی شرکت خدمات حرفه ای جهانی را که در شهر Katewice لهستان قرار دارد را طراحی کرده است. طراحی دفتر اداری کمپانی KPMG در این شهر در محدوه فضایی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع که شامل فضاهای چند منظوره می باشد، انجام شده است. طرح دفتر به طرز قابل توجهی از رویکرد مشترک به سازماندهی دفاتر شرکت که روحیه ی تعاونی و چند عملکردی را پشتیبانی می کند، متفاوت نیست. بنابراین دفتر، دارای فضاهای باز، اتاق های کار گروهی، سالن های تمرکز و فضاهای استراحت می باشد. ساخت هویت و بیان فردی بر مبنای ارتباطات بر اساس مشخصه ای برای معدن زیر زمینی، فضای سبز در سطح زمین منطقه سیلسیا بود.

اگر چه این پروژه از نقل مستقیم کمی دور است، اما ایده اصلی برای طراحان کاملا مشخص است. فضای پذیرش می تواند با توده ای از زغال سنگ مرتبط باشد و همچنین یک فضای ارتباطی با راهروی ورودی ایجاد کند. فضاهای مشترک با طبیعت و اشکال ارگانیک ارتباط دارند. در بخش اصلی سالن استراحت طراحان رنگ سبز را به معنای واقعی کلمه جهت رسیدن به آرامش انتخاب کرده اند. تنه درخت که نور در برخورد با آن می شکند و به تمامی بخش های فضا می تابد نیز در این بخش قرار داده شده است.

فرم های رنگی و ارگانیک در اتاق های کار گروهی، سالن تفکر و تمرکز، و همچنین سالن ملاقات نیز استفاده شده است. رنگ ها در اینجا دارای معنایی دوگانه که همان شناسایی بصری آسان، آسایش اکوستیک و تحریک خلاقیت می باشد. این اتاق ها با محیط کار تک رنگ و آرام و منظم در کنار یکدیگر قرار دارند. کانسپت فضای داخلی برای درجهت ایجاد شرایط  برای "زندگی پایدار" با تشویق مردم به فعالیت های متنوع، فردیت محیط و خلاقیت،خدمت می کند. همچنین ارتباط یک شیوه زندگی سالم و تمرکز بر جنبه روحانی و تحقق نیازهای عاطفی یکی دیگر از خدمات این کانسپت می باشد.

این تصور از گروه معماری Zalewaski می شود که آن ها در طی طراحی پروژه به درک نیاز به اطمینان از فضا در متن نیازهای هر دو شرکت و کارمندان رسیده بودند. معماری آنها، با اشاره به پیام ایده ها و ارزش های شرکت، تفسیر واقعی آن می باشد. با ترجمه آنها به زبان فضا، فرهنگ جهانی شرکت، یک بیان فردی را بدست می آورد که جایگاه قابل توجهی را برای هردوی کارمندان و افراد حاضر در آنجا ایجاد می کند.

 

 

 

خط معمار در ادامه شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری نمونه طراحی دکوراسیون اداری

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Officesnapshot

تعداد بازدید: 1,253

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *