نشست رسانه ای نخستین دوسالانه مسابقات معماری و شهرسازی ایران برگزار شد

نشست رسانه ای نخستین دوسالانه مسابقات معماری و شهرسازی ایران برگزار شد

سه شنبه ۱۷ مهر ماه نشست رسانه ای نخستین دو سالانه مسابقات معماری وشهرسازی با حضور دکتر حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و ریاست دبیرخانه دائمی مسابقات وزارت راه و شهرسازی، علی خدادادی دبیر دبیرخانه، رهام مقصود لو دبیر نخستین دوسالانه مسابقات معماری و عضو کمیته مشورتی دبیرخانه و همچنین دکتر مسعود، مشاور معاونت برگزار گردید.

در این جلسه، دکتر مظاهریان معماری را از مظاهر شاخص تمدن دانست. وی در ادامه به تبیین جایگاه مسابقات معماری در جامعه معمار پرداخت و برگزاری مسابقات را فرصت بی بدیلی برای بروز خلاقیت معماران جوان دانست. وی همچنین اظهار کرد دبیرخانه دائمی مسابقات، با شعار "خلاقیت، رقابت و انتخاب" فعالیت خود را از سال ۹۴ آغاز و به حرکت خود ادامه می دهد.

دکتر مظاهریان، برگزاری مسابقات معماری را یکی از ارکان تداوم آموزش و بروزرسانی دانش معماران دانستند و خاطرنشان کردند که بسیاری از پروژه های شاخص معماری در سده گذشته، حاصل مسابقات معماری هستند.

در ادامه علی خدادادی دبیر دبیرخانه به رشد ۳۸ درصدی ثبت مسابقات در دبیرخانه اشاره داشت و عنوان کرد: "در ابتدای شروع به کار دبیرخانه آمار ثبت مسابقات در دبیرخانه ۵۲ درصد بود که این آمار در سال ۹۶ تا ابتدای تیرماه ۹۷ به آمار ۹۰ درصدی رسیده است."

وی دبیرخانه را بستری برای برگزای قانونمند مسابقات معماری دانست و اظهار داشت: "دبیرخانه روند رو به رشد خود را طی می کند و در این راستا در پی تامین کمبودها و رفع نواقص هستیم."

خدادادی اعلام نمود با ثبت مسابقات معماری در دبیرخانه، خدماتی از قبیل یک نفر مشاور رایگان، ثبت مسابقه در تارنمای دبیرخانه، کنترل مسابقه با آئین نامه برگزاری مسابقات، اعطای لوگوی دبیرخانه و اعلام اعتبار مسابقه، اعزارم ناظر، بررسی شکایات وصولی و … به برگزارکنندگان و شرکت کنندگان ارائه می گردد.

لازم به ذکر است نخستین دو سالانه مسابقات معماری و شهرسازی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ مهرماه در تالار شهید آوینی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. شرکت برای جامعه معمار و غیر معمار در این رویداد آزاد خواهد بود.

 

تحریریه خط معمار

تعداد بازدید: 533

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *