معماری و طراحی نمای آپارتمان مسکونی ارغوان – رضا مفاخر، رضا نجفیان

معماری آپارتمان مسکونی،طراحی نمای آپارتمان مسکونی،رضا مفاخر،رضا نجفیان

معماری و طراحی نمای آپارتمان مسکونی ارغوان –

طراحی معماری : رضا مفاخر، رضا نجفیان

موقعیت: ایران، تهران

مساحت: ۴۸۰۰ مترمربع

همکاران طراحی: محمدرضا عزیزی، بهار واعظی

طراحی پروژه ارغوان، از پروژه های معمولی ساختمان های مسکونی که خواسته های کارفرما را برآورده می کند،متمایز است.با وجود این که فقط ۲ نما(نماهای جنوبی و غربی)برای این پروژه وجود دارد،در ابتدا تلاش شده تا یک ساختمان هدفمند طراحی شود.

خط های چین و چروک نما به تراس ها می رسند،باغ هایی کوچک برای طبقات بالایی و سایبان هایی برای خلق طبقات پایینی وجود دارند.اگرچه این خط های حرکتی ظاهر شدند تا به صورت رندم و پیچیده باشند،اما آن ها منظم و به طور کلی در یک جهت عمودی هستند.حتی آرایش و تزئین طاقچه پنجره در تناسب با این خط ها و شکست ها طراحی شده اند.مصالح نما شامل چوب و سرامیک می باشند، تا هندسه بی حرکت بنای فولدینگ را شکل دهند و سازگار شوند.

در هر طبقه، ۶ واحد موجود است که آن ها فقط دارای ۲ نوع پلان یکسان می باشند،۴ پلان دیگر فضاهای مختلف و متفاوت دارند و برای تطابق و سازگاری با اندام ساختمان طراحی شده اند.طبقه آخر به ۳ پنت هاوس تقسیم شده است.

سخاوت بزرگ این ساختمان برای خیابان این است که ؛ نما را به سمت قلمرو مناسب می کشاند و یک بنای سه بعدی جذاب می آفریند.

معماری آپارتمان مسکونی،طراحی نمای آپارتمان مسکونی،رضا مفاخر،رضا نجفیان معماری آپارتمان مسکونی،طراحی نمای آپارتمان مسکونی،رضا مفاخر،رضا نجفیان معماری آپارتمان مسکونی،طراحی نمای آپارتمان مسکونی،رضا مفاخر،رضا نجفیان معماری آپارتمان مسکونی،طراحی نمای آپارتمان مسکونی،رضا مفاخر،رضا نجفیان معماری آپارتمان مسکونی،طراحی نمای آپارتمان مسکونی،رضا مفاخر،رضا نجفیان

پلان طبقات:

پلان طبقات ساختمان مسکونی پلان طبقات ساختمان مسکونی برش نمای ساختمان مسکونی

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir – زما آرشیتکت

تعداد بازدید: 3,651

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *