معماری و طراحی داخلی ویلای چمن، استودیو فضای خاص

طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران

معماری و طراحی داخلی ویلای چمن، استودیو فضای خاص

معماری: استودیو فضای خاص

موقعیت: ایران، مهرشهر

مساحت: ۱۳۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۶

عکاس: مجتبی تسلط

همانطور که مشاهده کردید در مطالب پیشین به معرفی یکی از نمونه پروژه های استودیو فضای خاص پرداختیم. در این بخش نیز قصد داریم تا به نمونه دیگر از طراحی های فوق العاده طراحی ویلای مسکونی است، بپردازیم. طراحی ویلای چمن با هدف چگونگی نحوه برخورد با شرایط موجود در سایت؛ که یک واحد مسکونی قدیمی و استخر بود، می باشد. طراحان سعی کردند تا این فضاها را در طی طراحی حفظ کنند. با قرار دادن یک درخت در انتهای مسیر ورودی و تعریف دوباره این مسیر محور ساختاری به نحوی ساخته شد که حجم دوم در طرف دیگر این محور قرار گرفت.

از آنجا که حجم اولیه در غالب فرم اصلی خانه توسط ازمیان بردن تقارن بود، طراحان سعی کردند تا فرم اولیه خانه را تغییر دهند. این تغییرات به گونه ای بود که مناطق عمومی و خصوصی براساس مناطق مورد نیازشان تقسیم شده بود. شفافیت نما میان دو حجم باعث می شود که درخت از فضای داخلی قابل دیدن باشد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران طراحی نما و فضای داخلی ویلا، معماری ایران

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Architizer

تعداد بازدید: 3,235

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *