معماری ویلای شماره سی و نه، سعید میر محمد صادقی، لادن زارعی

طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی

نام پروژه: ویلای شماره سی و نه

موقعیت: استان البرز، جاده قدیم کرج قزوین، شهرک حمیدیه، خیابان ششم، پلاک شماره سی و نه

معماری : سعید میر محمد صادقی، لادن زارعی

اجرا : سعید میر محمد صادقی، عباس ذوالقدر

مدیر اجرایی پروژه: عباس ذوالقدر

کنترل پروژه: نسیم میثاقی

همکار طراحی : بنفشه زارعی

ترسیم کامپیوتری : نسترن روحی پور

طرح سازه : عباس ذوالقدر و نسیم میثاقی

 تاسیسات مکانیکی: عارف صمدی، میثم صادقی

تاسیسات الکتریکی: علی چهاردلی

مشاور و مجری فضای سبز: ابراهیم مهاجر، سارا حسین خانی

تاسیسات برودتی و حرارتی : دامون سرویس

تیم اجرایی پروژه:  امیر حسین صدیقی، شادمان محمدی ، بابک نوفرستی، فرهنگ محمدی ،سعید کمریش، محمدرضا محمود کلایه

امور پشتیبانی اجرا: مهسا بابایی، مهدی محمدی

عکس: علی دقیق

تاریخ شروع و اتمام اجرا : بهار ۱۳۹۳ – زمستان ۱۳۹۵

مساحت سایت پروژه: ۲۲۰۰ متر مربع

مساحت کل ساخته شده: ۳۸۰ متر مربع

افتخارات: فینالیست جایزه معمار سال ۹۶

ویلای شماره ۳۹ در زمینی به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع در شهرک حمیدیه در حوالی کرج واقع شده است. با توجه به خواست کارفرما ، این ویلا علاوه بر امکان استفاده های کوتاه مدت، در آینده برای استفاده های طولانی تر و احتمالا اقامت دایم نیز استفاده خواهد شد.

در مراحل آغازین طراحی پروژه با توجه به این نکته که استفاده از فضاهای باز از خواستهای اصلی پروژه بود این ایده تقویت شد که به نوعی تراسها امتداد محوطه پروژه باشند و به نوعی مرزی بین محوطه باغ و تراسها که به داخل ساختمان متصل هستند نباشد.

این موضوع مد نظر قرار گرفت که تراسها مسقف باشند تا در فصول مختلف سال بتوان از آن استفاده کرد.با پیش بردن این ایده های اولیه تراس هایی در جنوب ویلا به سمت استخر شکل گرفتند که از ساختمان ویلا و نیز از محوطه شمالی و محوطه جنوبی ارتباط مستقیم دارند. این تراس ها علاوه بر مسقف بودن به نوعی یک سایبانی در مقابل سطوح شیشه ای وسیع نمای جنوبی ویلا نیز تشکیل داده اند که در تعدیل تابش آفتاب در فصول گرم سال موثر خواهد بود.

پلان طبقه اصلی به نوعی طراحی شده که به یک فضای بینابینی میان دو تراس جنوبی و شمالی طبقه همکف  تبدیل شده و با تعبیه درهای کشویی وسیع هدف این بوده است که در قالب روزهای سال فضای داخلی امتداد بدون واسطه فضای خارجی باشد.

در طبقه فوقانی فضای خواب ها در نظر گرفته شده است هدف این بوده است که مسیر طی کردن فضای عمومی به فضای خصوصی به شکلی باشد که اصطلاحا یک فاصله گذاری ایجاد کند بین فضاهای عمومی تر خانه و فضای استراحت. کوریدور طبقه بالا که از یک طرف دید به بیرون دارد و از طرف دیگر به اتاقها ارتباط پیدا میکند با این هدف شکل گرفته است.

در طراحی پروژه آنچه که طراحی داخلی و طراحی معماری بنا را به هم مرتبط میکند این است که صفحات سنگی که ساختار اصلی و حجم بنا را تشکیل داده اند به داخل بنا امتداد پیدا کرده و ساختار اصلی فضاهای داخلی را نیز شکل داده اند واین موضوع مرز میان فضاهای خارجی و فضاهای داخلی را کم رنگ کرده است.

طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی طراحی ویلا،طراحی محوطه ویلا،معماری ویلا،طرحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی

پلان، دیاگرام، سکشن ها و …

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 4,377

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *