معماری ساختمان مسکونی “خانه بهار”، دفتر معماری آینه

معماری ساختمان مسکونی دو طبقه،طراحی نمای ساختمان دو طبقه

معماری ساختمان مسکونی "خانه بهار"، دفتر معماری آینه –

معماری: دفتر معماری آینه

معماران مسئول: علی دهقانی، علی سلطانی، عاطفه کرباسی

کارفرما: محمد رضا باقرزاده

گرافیک: محلا ابراهیم پور، علی کرباسی

مکان: اصفهان – نجف آباد

سال: ۲۰۱۵ – ۱۳۹۴

مساحت: ۳۴۰ متر مکعب

عکاس: فرشید نصرآبادی

دفتر معماری آینه به تازگی پروژه خانه بهار واقع در نجف آباد اصفهان را به اتمام رسانده است. مشتری این پروژه یک خانواده چهار نفره بوده که با توجه به مساحت نسبتا کوچک زمین خواستار یک خانه دو طبقه بودند، در این پروژه طبقه همکف برای والدین و طبقه بالا برای کودکان در نظر گرفته شده است.

ایوان خانه به دو شکل مختلف در قسمت شرقی و غربی دیده می‌شود، خانه‌ ای که هم اکنون درباره آن صحبت می کنیم به دو حوزه کاربردی تقسیم شده است، در واقع بخش غربی ساختمان فضای عمومی را تشکیل داده که شامل آشپزخانه، اتاق نشیمن و سالن مهمان و همچنین بخش غربی ساختمان شامل اتاق خواب و توالت نیز می شود.

راه پله داخل خانه که نزدیک ورودی قرار گرفته است فضای خصوصی و عمومی را از هم جدا می کند، در قسمت انتهایی یک حیاط کوچک وجود دارد که برای طبقه بالا به عنوان تراس ایجاد شده است. این خانه در شمال نجف آباد قرار گرفته است که با توجه به دید مستقیم سازه از جلو حیاط جنوبی همیشه قابل استفاده نیست. در واقعیت حیاط به منظور دید اتاق انشیمن به باغچه و آسمان است.

در نهایت برای طراحی نمای پروژه از سیمان سفید استفاده شده است که با توجه به محدود بدون بودجه مشتری امکان اجرای سطوح منحنی و صاف وجود نداشته است. از نگاه کلی به قسمت داخلی و خارجی ساختمان حجمی یکپارچه برای پاسخ به نیازهای مشتری نیز ایجاد شده است.

تصویر زیر تقسیم شدن کلی ساختمان را نشان می‌دهد و همانطور که قبلا اشاره کردیم قسمت عمومی در شرق ساختمان و قسمت خصوصی در غرب نیز قرار گرفته است.

معماری ساختمان مسکونی دو طبقه،طراحی نمای ساختمان دو طبقه معماری ساختمان مسکونی دو طبقه،طراحی نمای ساختمان دو طبقه

دیوار حیاط خلوت با چوب پوشیده شده است که زرق و برق خاصی را به گلخانه کوچک آن داده است.

معماری ساختمان مسکونی دو طبقه،طراحی نمای ساختمان دو طبقه معماری ساختمان مسکونی دو طبقه،طراحی نمای ساختمان دو طبقه معماری ساختمان مسکونی دو طبقه،طراحی نمای ساختمان دو طبقه معماری ساختمان مسکونی دو طبقه،طراحی نمای ساختمان دو طبقه معماری ساختمان مسکونی دو طبقه،طراحی نمای ساختمان دو طبقه معماری ساختمان مسکونی دو طبقه،طراحی نمای ساختمان دو طبقه معماری ساختمان مسکونی دو طبقه،طراحی نمای ساختمان دو طبقه

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 6,677

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *