معماری ساختمان اداری جی، دفتر معماری سرسایه

طراحی نمای ساختمان اداری،نمای ساختمان اداری 5 طبقه،نمای آجر و چوب،معماری ساختمان اداری

طراحی نما و معماری ساختمان اداری جی

معماری: دفتر معماری سرسایه

موقعیت: ایران، اصفهان

معمار: بهنام سفیدی

متراژ: ۱۱۰۰ مترمربع

سال: ۱۳۹۵

تیم طراحی: هنگامه اکبری

اجرا: فرهاد بهرامی پور

پروژه ساختمان اداری جی، یکی از پروژه هایی است که با متریال سنتی مورد استفاده در یک شهر، در جهت خط سبز شهری طراحی و ساخته شده است. طراحی نمای ساختمان ، پویا و بازی گونه است و خستگی و کسالت در آن وجود ندارد. بلکه طراح کاری کرده است که چشم بیننده را با خود همراه نموده و به بازی می برد.

بنابر اظهارات تیم طراحی، پروژه وقتی به دفتر معماری ارجاع شد که بخش عمده ای از کار صورت گرفته بود. درخواست کارفرما، تخصیص طبقات زیر زمین به همکف به کاربری تجاری و سایر طبقات، کاربری اداری داشته باشند و بر این اساس فرآیند طراحی آغاز شد. یکی از دلایل ارجاع پروژه به دفتر، این بود که به دلیل ارتفاع بلند ساختمان نسبت به سایت، ظاهری نامتناسب برای ساختمان به وجود آمده بود.

بر این اساس برای ایجاد هماهنگی روی نمای ساختمان و فضای پیرامون، سعی شد از هندسه ی خطی و عمودی استفاده شود تا ساختمان با درختان واقع در خیابان هماهنگی بیشتری داشته باشد و با استفاده از فلاور باکس روی نما، خط سبز درختان به سمت بالا منتقل گردد و روند خط سبز، هدف دار شود.

خروجی این تفکرات، طرحی نسبتا پویا و خلاقانه و البته سبز شد که در تصاویر مشاهده می نمایید. یکی از آیتم هایی که اشاره به آن ضروری به نظر می رسد، استفاده از آجر که یکی از متریال های اصلی و سنتی شهر اصفهان است، برو روی نماست. آجر روی نما با چوب ترکیب شده است. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این ساختمان اداری، فضاهای داخلی و … را مشاهده نمایید. در انتها نیز، تصاویر پلان طبقات به تفکیک، دیاگرام طراحی و … با کیفیت بالا قرار داده شده است. با خط معمار همراه باشید.

طراحی نمای ساختمان اداری،نمای ساختمان اداری 5 طبقه،نمای آجر و چوب،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،نمای ساختمان اداری 5 طبقه،نمای آجر و چوب،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،نمای ساختمان اداری 5 طبقه،نمای آجر و چوب،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،نمای ساختمان اداری 5 طبقه،نمای آجر و چوب،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،نمای ساختمان اداری 5 طبقه،نمای آجر و چوب،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،نمای ساختمان اداری 5 طبقه،نمای آجر و چوب،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،نمای ساختمان اداری 5 طبقه،نمای آجر و چوب،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،نمای ساختمان اداری 5 طبقه،نمای آجر و چوب،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،نمای ساختمان اداری 5 طبقه،نمای آجر و چوب،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،نمای ساختمان اداری 5 طبقه،نمای آجر و چوب،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،نمای ساختمان اداری 5 طبقه،نمای آجر و چوب،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،نمای ساختمان اداری 5 طبقه،نمای آجر و چوب،معماری ساختمان اداری

پلان، دیاگرام، سکشن و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – Archdaily

تعداد بازدید: 3,658

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *