معماری آموزشگاه گویش، استودیو معماری ساتراپ

نمای ساختمان آموزشی

معماری آموزشگاه گویش، استودیو معماری ساتراپ

معماری: استودیو ساتراپ

موقعیت: ایران، اصفهان

معمار اصلی: علی کرباسچی

مساحت: ۹۱۸ مترمربع

سال: ۲۰۱۴

عکاس: رامین دهدشتی

این پروژه یک ساختمان چند منظوره با عملکرد آموزشی است که دارای فضاهای مختلف مانند کلاس های آموزش زبان انگلیسی، دفاتر اداری، منطقه اینترنت، کتابخانه، کلاس های صوتی و تصویری، کتاب فروشی، کافه تریا و غیره می باشد. مساحت ساختمان ۹۱۸ متر مربع در چهار طبقه بالای زمین و یک طبقه زیرزمینی است.

ساختار ساختمان یک قاب فولادی با مفاصل پیچیده است علاوه بر سرعت بخشیدن به ساخت و ساز، همچنین دارای محل اقامت خوبی در برابر عوامل طبیعی مانند زمین لرزه است. سیستم ترکیبی مکانیکی، سرمایش و گرمایش فضا را با استفاده از دو کمپرسور خنک کننده و یک موتورخانه فراهم می آورد. بنابراین فن کوئل سقفی، گرمایش و سرمایش فضا را تآمین می کنند. ساختمان نیز با تمام تجهیزات الکتریکی مطابق با استانداردها مجهز است، مانند پروژکتورهای تصویری، سیستم شبکه در هر کلاس و سیستم کنترل هوشمند ساختمان برای کنترل و بهینه سازی مصرف انرژی.

در ایده طراحی این پروژه، با توجه ویژه به ساختار فضاهای معماری و عناصر ایرانی در این فضاها، علاوه بر این، برای مقابله با بسیاری از مشکلات از جمله ساخت وساز و مشکلات فنی، سعی شده است که از مستطیل طلایی به عنوان یک ماژول برای پوشش نما استفاده کنند. پوسته خارجی نمای ساختمان با ایجاد ارتباط بین فضای داخلی و خارجی سعی کرده تا فضایی یکپارچه ایجاد کند. همچنین حس دلنشینی از بازی نور و سایه را در ساعات مختلف روز بوجود می آورد و در هر ساعت از روز، با توجه به حرکت خورشید در آسمان یک فضای زنده و پویا ایجاد می کند. در طول شب نیز، نور داخلی به بیرون می تابد و نمایی خاص را در سطح شهر ایجاد می کند و چشم اندازی زیبا را در محیط شهر بوجود می آورد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی نمای ساختمان آموزشی

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,360

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *