طراحی کلینیک کودکان و اطفال : اینجا صحبت از رنگ هاست

طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال

طراحی کلینیک کودکان و اطفال : اینجا صحبت از رنگ هاست

در این قسمت قصد داریم با همراهی شما به بررسی یک پروژه درمانی بپردازیم. طراحی داخلی کلینیک پزشکی کودکان در شهر کیو پایتخت کشور اوکراین. این کلینیک یا به عبارت صحیح تر مطب پزشکی، همانطور که در پلان آن خواهید دید، فضایی برای دو پزشک، فضای انتظار و رسپشن را داراست. فضایی محدود با پلانی ساده که البته شاید هر طراح دیگری نیز وظیفه دیزاین این فضا را بر عهده می گرفت، همین چیدمان فضایی را انجام می داد.

آنچه در این مطب پزشکی شاخص به نظر می رسد، نحوه کاربرد رنگ ها در طراحی داخلی است. در این فضای درمانی رنگ هایی متفاوت با آنچه در دیگر فضاهای درمانی مشاهده می نمایید، استفاده شده است. رنگ هایی نظیر قرمز و همینطور آبی. همچنین استفاده از چوب در این فضای درمانی در اوج خود قرار دارد که تیم معماری دلیل این امر را، خلق فضایی گرم می داند.

تیم معماری دلیل استفاده از رنگ ها در این فضای درمانی را مخاطب آن می داند. کودک! در اکثر کلینک ها، بیمارستان ها و همینطور مطب ها، می توان رنگ سفید را رنگ غالب فضا دانست. اگر کمی در پروژه های درمانی جستجو نمایید، این موضوع را تایید می نمایید اما تیم معماری Ater Architects در این پروژه به دنبال خلق فضایی دوستانه بوده است.

اولین سوالی که مطرح می شود این است که چرا به سراغ رنگ های دیگر و همینور پر انرژی تر نظیر زرد یا حتی سبز نرفته اند؟ جواب سوال ساده است. در ذهن تان به فضا رنگ های دیگر نظیر سبز و زرد را اضافه کنید. چه می بینید؟ پاسخ این است که فضا بسیار شلوغ است!

ما بطور قطع این فضا را عالی و بدون ایراد نمی دانیم. حتی معتقدیم اضافه کردن رنگ های پر انرژی بصورت پاستیلی و همچنین بصورت تاچ های رنگی کمک زیادی به گرم تر کردن فضا می کرد. اما این نظر ماست و باید به ایده های طراحان و شرایط پروژه و همینطور خواست کارفرما احترام گذاشت.

در ادامه دعوت می کنیم برای مشاهده تصاویر این پروژه با خط معمار همراه باشید. در انتها نیز می توانید پلان فضا را مشاهده نمایید.

طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال طراحی کلینیک کودکان،طراحی مطب اطفال

پلان، دیاگرام، سکشن و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 1,571

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *