طراحی کافه کوچک و گرم با تمرکز بر رنگ صورتی

طراحی کافه کوچک و گرم

طراحی کافه کوچک و گرم با تمرکز بر رنگ صورتی

کافه ای که در این بخش قصد بررسی آن را داریم، Różove Cafe نام دارد. این کافه در کشور لهستان و شهر پوزنان واقع شده است. ۶۵ مترمربع مساحت دارد و طراحی داخلی آن توسط استودیو معماری mode:lina صورت گرفته است. در ادامه، قصد داریم نگاهی نزدیک به طراحی این کافه کوچک ، گرم و دوست داشتنی داشته باشیم. با خط معمار همراه باشید.

شرکت معماری mode:lina یکی از دفاتر معماری مطرح و البته خلاق در سطح کشور لهستان و بویژه شهر پوزنان می باشد که در گذشته، برخی از کارهای این دفتر معماری را در وب سایت خط معمار مورد بررسی قرار داده ایم. از طریق لینک های زیر، می توانید برخی از این پروژه ها را بررسی نمایید:

طراحی دفتر کار بزرگ مقیاس با رویکرد سبک صنعتی

طراحی شوروم خودرو فولکس واگن در ورشو به سبک صنعتی

طراحی داخلی فست فود به سبک صنعتی

طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن

دیزاین رستوران کوچک اما خلاقانه: استفاده از ۳۰۰ لوله PVC

و اما در ادامه به بررسی دیزاین Różove Cafe خواهیم پرداخت. کارفرما برای طراحی کافه Różove یک درخواست مشخص و روشن داشت: " ما درخواست طراحی گرم ترین و صورتی ترین کافه جهان به همراه یک پلان باز را داریم ". در ادامه خواهیم دید که تیم معماری، چگونه به این درخواست پاسخ داده است.

به طور حتم، کافه ها باید فضاهایی گرم و دوست داشتنی باشند تا مردم از وقت گذراندن در آن، احساس خوب و آرامش داشته باشند. برای هر فضای میزبانی نظیر کافه، رستوران و …، این یک اصل کلیدی و پایه است. اگر به دکور کافه ها نگاهی بیاندازید، به طور حتم متوجه این موضوه خواهید شد که در بسیاری از انها، از متریال چوب و مشتقات آن، هم برای دکور و هم برای مبلمان در سطح گسترده استفاده می شود. دلیل این امر این است که چوب، متریالی است گرم و زنده و استفاده از ان در یک فضا، چنین احساسی را به محیط منتقل خواهد کرد. بسیاری از طراحان که کافه طراحی می کنند، همواره چوب را به عنوان یک متریال کلیدی در نظر دارند. در کافه Różove هم موضوع از همین قرار است و تیم طراحی، از جوب به شکل های مختلف بهره گرفته است. ویترین و دکور، سقف و در نهایت مبلمان.

مطابق توضیحات ارائه شده، درخواست کارفرما این بود کافه، تم رنگی صورتی داشته باشد. پاسخ مناسب به این درخواست، به نظر شما چیست؟ تمام دیوارها و دکور را به رنگ صورتی درآوریم؟ به نظر می رسد این پاسخ چندان مناسب نباشد. چرا که وقتی رنگ غالب در یک محیط یک رنگ شارپ نظیر صورتی باشد، حضور طولانی مدت در فضا مقدور نخواهد بود و نمی توان چنین فضایی را محیطی گرم نامید!

بلکه این طور به نظر می رسد که پاسخ صحیح، همان چیزی است که تیم mode:lina به این درخواست داده اند. اینکه رنگ صورتی به صورت تاچ های رنگی در فضا مورد استفاده قرار گیرد. به این شکل، کاربر در فضا احساس آرامش و گرما خواهد داشت و از طرف دیگر، حضور رنگ صورتی را در فضا احساس می کند. اما نه به شکلی که سبب رنجش خاطر گردد.

از آنجایی که هیچ چیز به اندازه تصاویر گویا نیست، در ادامه دعوت می کنیم به تصاویر طراحی کافه کوچک Różove توجه نمایید.

طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم طراحی کافه کوچک و گرم

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: modelina-architekci

تعداد بازدید: 1,072

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *