طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی

طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی

طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی

معماری: استودیو Box

موقعیت: شیکاگو

سال: ۲۰۱۹

در این بخش قصد داریم تا یک نمونه موفق از طراحی داخلی کلینیک را به شما معرفی کنیم. استودیو Box در سال اخیر به طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی Dentologie در شیکاگو پرداخت. این استودیو پیش تر به دیزاین شعبه ی دیگر این کلینیک پرداخته بود. بنابراین کارفرما از آن ها خواست تا به طراحی و دکوراسیون داخلی شعبه آن ها در Illinois نیز بپردازد. افتتاح این کلینیک دندانپزشکی در شمال شیکاگو جزو سومین مکان برای Dentologie می باشد. این پروژه دومین پروژه ای می باشد که توسط استودیو Box انجام شده است و یک رویکرد تازه ای است که محیط فرهنگی Bucktown را در بر می گیرد. فضای طولانی و باریک به عنوان چالش بزرگی در سایت به حساب می آمد. این پروژه می بایست برای انجام عملیاتی با ۶-۸ سالن درمان برنامه ریزی می شد. 

در طی انجام این کار، ۷ اتاق درمان به صورت نوآورانه ای طراحی شده بود در عین حال این خود در تمام برنامه های مورد نیاز عمل می کند. پس از ورود به فضا، افراد متوجه کفپوش چوبی زاویه دار، سقف مشکی رنگ، مبلمان مدرن و راحت همراه با استفاده از گیاهان می شوند. همه این ها در کنارهم به قصد ایجاد فضایی آرام و دلنشین برای بیماران به کار رفته اند. دیواره مشکی رنگ برای نمایش لوگوی مینیمال Dentologie در نظر گرفته شده است، همچنین کانتر سفید سنگی و روکش های آجری در مجموع یک ترکیب زیبا و مدرنی را ایجاد کرده است. عناصر برجسته معماری در بخش ورودی، شامل یک دیواره راه راه یکپارچه می باشد.

دیواره ها به طور غیر مستقیم با تغییر رنگ لامپ های LED روشن می شوند و بیماران را از این طریق به فضای داخلی هدایت می کند. نیمه شمالی فضای راهروی اصلی جایی می باشد که اتاق های درمان قرار دارند. در هریک از اتاق های درمان، یک فرم چوبی هندسی قرار دارد. هدف اصلی از ایجاد این فرم چوبی قرار دادن مانیتور، CPU بر روی آن و همچنین داشتن فضایی برای نگهداری وسایل می باشد. این عملکرد ثانویه ایجاد یک صفحه بصری پویا از راهرو اصلی است. هر یک از اتاق ها دارای سه مانیتور می باشد. بر اساس تقاضای بیماران، اطلاعات مربوط به پزشکی و سرگرمی برای بیماران در طول درمان در نظر گرفته شده است. 

دیواره هایی که فضاهای درمان را ازهم جدا می سازد دارای سطوح شیشه ای شفاف نیز می باشد که حس هوشیاری به فضا را می افزاید. این جزئیات طراحی باعث می شود تا نور طبیعی در طول روز از این فضای شفاف عبود کرده و فضای داخلی را روشن می سازد. بخش جنوبی ساختمان دارای یک فرم مستطیلی خطی می باشد که پزشکان می توانند در این فضا به استراحت بپردازند. نتیجه نهایی پروژه یک تجربه مکانی برای بیماران است که پویا و در عین حال کارآمد است. برنامه ریزی استراتژیک، جزئیات متفکرانه معماری و اشیای به کار رفته در این پروژه همگی دارای کیفیت تکنولوژی بالایی می باشند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Healthcaresnapshot

تعداد بازدید: 2,327

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *