طراحی و اجرای ویلا دیوار ، امیر شهراد

طراحی و اجرای ویلا

طراحی و اجرای ویلا دیوار

معماری: استودیو معماری AWE

معمار مسئول: امیر شهراد

موقعیت: یزد، تفت

کاربری: مسکونی

اجرا: امیر شهراد

سال: ۱۳۹۴

مساحت سایت: ۶۰۰ مترمربع

مساحت زیربنا: ۲۲۰ مترمربع

مکانیک: افشین دوستان

برق: امید اردلان

بسیاری از ما امیر شهراد و استودیو معماری آو را با ساختمان نیک بسپار و همینطور ساختمان مسکونی یست خانه می شناسیم. ساختمان نیک بسپار در سال ۱۳۹۴ موفق به کسب رتبه دوم جایزه معمار در بخش خود شد. کیفیت معماری امیر شهراد، از ساختمان هایی که وی آنها را طراحی و یا اجرا نموده است، کاملا مشخص است و جوایز و تقدیرات صورت گرفته، گواهی بر این امر است. ما در خط معمار عمیقا معتقدیم، وقتی یک معمار در پروژه هایش کیفیت متفاوتی را ارائه می کند، باید این پروژه ها را بررسی و از نکات، جزئیات و تجربیات وی استفاده نمود. بویژه نسلی که جوان تر و به دنبال یادگیری است، می تواند از بررسی این پروژه ها، تجربیات خوبی را به دست آورد. از این رو بررسی کار معماران موفق همواره در دستور کار تحریریه خط معمار قرار دارد. ولو با قلم ناقص!

در این بخش قصد داریم نگاهی به یکی از کارهای گذشته شهراد بیاندازیم. ویلای دیوار یا با بطوری که معمار آن را معرفی می کند، Villa Wall، در سال ۱۳۹۲ کلید خورده و دو سال بعد به اتمام رسیده است. شاید کیفیت تصاویر کمی شما را ناامید کند اما باز هم به نظر نگارنده، کیفیت حجم معماری ساختمان و تعریف روابط میان فضاها، می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

شهر تفت، یعنی منطقه ای که ویلا در آن قرارگرفته است، در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر یزد و منطقه ای است کوهستانی با آب و هوایی معتدل تر نسبت به شهر یزد و مناطق پیرامون.

همانطور که در تصاویر مشخص است، طراحی و اجرای ویلا بر اساس سبک مدرن صورت گرفته و متریال اصلی نمای ساختمان ، سیمان سفید است که در اقلیم های متفاوت نظیر این اقلیم، کاملا پاسخگوست. مانند بسیاری از ویلاهای دیگر، در این ویلا نیز فضاهای عمومی و خصوصی تفکیک، و فضاهای عمومی در طبقه همکف و خصوصی در طبقه اول جانمایی شده اند.

در ادامه دعوت می کنیم برای مشاهده تصاویر نما و فضاهای داخلی با خط معمار همراه باشید.

طراحی و اجرای ویلا

طراحی و اجرای ویلا طراحی و اجرای ویلا طراحی و اجرای ویلا طراحی و اجرای ویلا طراحی و اجرای ویلا طراحی و اجرای ویلا

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: وب سایت Awe

تعداد بازدید: 4,787

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *