طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران ، برخورد خلاقانه با چوب در طراحی رستوران

طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران

طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران، برخورد خلاقانه با چوب در طراحی رستوران

ایجاد فضای مجلل، مهییج و جذاببرای غذاخوری رویای تمان صاحبان رستوران می باشد. در این بخش می خواهیم نکاتی مهم را هنگام طراحی رستوران که باید طراحان به آن توجه کنند را شرح دهیم. توجه به این موارد به جذب مشتری و در نتیجه افزایش فروش منجر می شود. یک طرح پایه و گام به گام برای طراحی داخلی  کافی شاپ ورستوران غیر ممکن است. بدین ترتیب که هر رستوران دارای مفهوم و اصول طراحی خاص خود است و ممکن است که عوامل بسیار دیگری نیز به آن افزوده شود. روانشناسان معتقدند که رنگ تأثیر به سزایی بر روی مغز افراد می گذارد. رنگ یکی از موضوعات بحث برانگیزی است که در طراحی داخلی رستوران به آن باید توجه کرد زیرا رنگ ها احساس متفاوتی را به افراد منتقل کرده و بر روی آن ها تأثیر می گذارد.

برخی معتقدند که مبلمان در درجه کمتر اهمیت قرار می گیرد، در حالیکه ظاهر خوب و متناسب مبلمان در رستوران یکی از دلایل جذب مشتری به فضا می باشد. نکته دیگری که در دیزاین رستوران در درجه اهمیت قرار می گیرد نورپردازی می باشد. نورپردازی مناسب می تواند فضای را بزرگتر جلوه داده و نقاط ضعف فضای داخلی را بپوشاند و بدین ترتیب تجربه خوشایندی را برای مشتریان در هنگام غذاخوردن فراهم آورد. به طوری که می توان گفت نور اولین چیزی است که مشتریان جذب آن می شوند. نورپردازی خلاقانه و جذاب باعث می شود که عابرین هنگام گذر از مقابل رستوران جذب آن شده و به داخل رستوران بروند. نکته دیگری که در طراحی داخلی رستوران باید بدان توجه کرد، ظرفیت صندلی ها می باشد. انتخاب متریال نیز یکی از مهمترین مسائلی است که طراحان باید به آن توجه کنند.  یکی از عمده متریالی که امروزه در طراحی رستوران ها مشاهده می شود چوب و بتن اکسپوز می باشد. چوب از دسته متریالی است که در دکوراسیون فضایی گرم و صمیمی را ایجاد می کند. بدین ترتیب ما این متریال را به وفور در پروژه های داخلی مشاهده می کنیم.

در پروژه زیر که طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران می باشد، طراح برخورد خلاقانه ای با چوب در این فضا داشته است. این پروژه که در ایالت Levantine Hill در  استرالیا  واقع شده، توسط استودیو Molecule طراحی شده است. فضای داخلی رستوران دارای فضای غذاخوری خصوصی، عمومی و فضای غذاخوری رسمی نیز می باشد. طراحان فضایی نیمه خصوصی را با استفاده از چوب در قالب فرم  بشکه ایجاد کرده است. در فضاهای عمومی، میزهای چوبی در کنار صندلی هایی با روکش چرم تکمیل می شوند. در این میان، قفسه های موجود در فضا جهت کاربری های مختلف قرار داده شده است. این قفسه ها فضای کاری برای پیشخدمت ها فراهم می آورد. طراحان برای فضاهای رسمی غذاخوری از صندلی های رنگی استفاده کرده تا این بخش را از سایر بخش های رستوران جدا سازد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران دعوت می نماید.

طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Contemporist

تعداد بازدید: 739

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *