طراحی نمایشگاه اتومبیل اتوستلا، استودیو طراحی سوپرماشین

طراحی نمایشگاه اتومبیل

طراحی نمایشگاه اتومبیل اتوستلا، استودیو طراحی سوپرماشین

معماری: استودیو طراحی سوپرماشین

موقعیت: بانکوک، تایلند

مساحت: ۴۹۶ مترمربع

سال: ۲۰۰۹

شرح پروژه

صنعت اتومبیل سازی و طراحی خودرو همواره روابطی تناتنگ با طراحی معماری داشته اند، هرچند که غالبا تأثیر معماری بر صنعت اتومبیل سازی بیش تر بوده است. اما در دهه های اخیر پیشرفت های تکنولوژیک و زیبایی شناسانه در صنعت اتومبیل سازی نیز از زوایای مختلفی نظیر متریال، فرم و سرعت تولید، الهام بخش گرایشات معماری، خصوصا طراحی داخلی بوده است. مانند کارخانه ی «لینگوتوی فیات» (۱۹۹۳) در تورین ایتالیا که بام کل ساختمان به پیستی برای تست ماشین اختصاص یافته است و کارخانه « بی ام دبلیو» در لیپزیک (۲۰۰۵) اثر «زاحا حدید» که معماری و پروسه تولید ماشین را با هم در می آمیزد. شاید نزدیک ترین پیوند میان طراحی داخلی و اتومبیل سازی را در نمایشگاه ها و فروشگاه های عرضه خودرو بتوان مشاهده کرد.

نمایشگاه خودروی «اتوستلا» واقع در بانکوک تایلند برخلاف اکثر نمایشگاه های خودروی این شهر از دیوارهای شیشه ای بلند، ردیف های ستون و تعدادی ماشین تشکیل نشده است. این سالن نمایش کوچک برای ماشین های کوچک و فانتزی نظیر « فیات ۵۰۰» و محصولات مشابه کارخانه ایتالیایی «آلفا رومه او» طراحی شده است.  تفاوت طراحی ساختمان نمایشگاه از تفاوت کانسپت طراحی این ماشین ها سرچشمه گرفته و بیش تر به کافه ای کوچک می ماند، که پارکینگی کوچک درست در وسط فروشگاه دارد.

روحیه ی فضا مشخصه های مورد علاقه مردم نسبت به ماشین، مانند سرعت و پویایی را نادیده گرفته و مشتری هایی را که بیش تر احساساتی هستند تا منطقی را به بازدید دعوت می کند. طراحی داخلی فضا را به چار اتاق متصل به هم با چهار پنجره متفاوت تقسیم کرده  و مبلمان موجود ضمن صمیمی تر نمودن فضا، زمینه را جهت تغییرات متناسب با نسل آینده اتومبیل ها فراهم می کند. رنگ قرمز و نوع شکست ها و زوایای سطوح نما از دیر شاخصه های طراحی این نمایشگاه است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی نمایشگاه اتومبیل طراحی نمایشگاه اتومبیل طراحی نمایشگاه اتومبیل طراحی نمایشگاه اتومبیل طراحی نمایشگاه اتومبیل طراحی نمایشگاه اتومبیل طراحی نمایشگاه اتومبیل طراحی نمایشگاه اتومبیل طراحی نمایشگاه اتومبیل طراحی نمایشگاه اتومبیل طراحی نمایشگاه اتومبیل طراحی نمایشگاه اتومبیل طراحی نمایشگاه اتومبیل طراحی نمایشگاه اتومبیل

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

شرح از کتاب مجموعه کتب طراحی داخلی فروشگاه، پیروز آشوری- کسری طالبیان

تعداد بازدید: 734

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *