طراحی ساختمان پسیان، علی نقوی نمینی

طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن

طراحی ساختمان پسیان

معماری: استودیو نگین شهرآینده

گروه طراحی: آتیه اکرمی، میلاد انصافیان، امیر لک پورلکی، شیرین مشیری، فرزانه مجتبوی، خورشید مظاهری، جواد ناصری

موقعیت: تهران

مساحت: ۷۰۰۰متر مربع

عکاس: فرشید نصرآبادی، هومن مقدم

ساختمان اداری پسیان، واقع در تهران، خیابان ولیعصر، خیابان پسیان می باشد.  این ساختمان در زمینی به وسعت ۷۰۳ مترمربع ساخته شده است و شامل ۷طبقه اداری، طبقه همکف که شامل لابی و رستوران است، و ۳ طبقه زیر زمین که پارگینک قرار گرفته است می باشد. این ساختمان در ابتدا برای کاربری مسکونی طراحی و اجرا شد. اسکلت ساختمان و دیوارکشی آن برمبنای پلان مسکونی  اجرا شد.  پس از تغییر مالک ساختمان، پلان آن نیز تغییر کرد و در نتیجه طراحی اداره مرکزی گروه مهندسی سازه پایدار، با کاربرد اجرایی جدیدش به این شرکت واگذار شد.

هدف پروژه

خیابان ولیعصر به عنوان محور اصلی فضای سرسبز تهران، عنصر تاثیرگذار در شکل گیری ایده های اولیه پروژه بود. ساختمان ها طبیعت را از بین برده اند و خیابان ها نیز جایگزین کوچه باغ ها شده است. علارقم تمام اینها خیابان ولیعصر به عنوان شاهرگ فضای سبز تهران همچنان باقی مانده است. این پروژه فرصتی را برای انتقاد از سازه ها در شهر فراهم می کند. در این پروژه درختان از نما فراتر رفته اند و سرسبزی بر نما چیره شده است و درخت سرو به عنوان نماد باغ در دیوار شهر نقش بسته است. عناصر باغ مانند سرو( نماد)، آب( انعکاس)، هندسه(نظم) در نمای این ساختمان شکل گرفته است. وضوح نما تأثیر آن بر فضا را کاهش داده است و در عوض با انعکاس شهر در نما، توجه را از ساختمان به فضا و گذر زندگی شهری منتقل می کند. طراحی در فضای داخلی و کاری با دیدگاهی متفاوت از جریان اصلی الگوها ونمونه ها انجام می شود. طراحی داخلی نه تنها شامل محیط مربوط به فضای کاری می باشد، بلکه فضاهای اختصاصی برای اوقات فراغت نیز می باشد.

در ادامه با خط معمار همراه باشید.طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرنطراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرن طراحی ساختمان اداری، طراحی مدرنپلانها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: neginshahrayandeh

تعداد بازدید: 1,761

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *