طراحی داخلی مطب دندانپزشکی، کلینیک Dr Sindhuja

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی، کلینیک Dr Sindhuja

توجه به این نکته مهم است که کلینیک ها را به گونه ای طراحی کنید تا بتوانند هر گونه تغییر و تحولات در آینده را بپذیرند. برای طراحان بسیار مهم است تا ایده پزشک و اهداف کلینیک را درک کنند. همانطور که می دانید در طراحی داخلی کلینیک و بیمارستان بسته به نوع آن نیاز های متفاوتی از جانب پزشک و بیماران وجود دارد، بنابراین وظیفه طراحان داخلی است که بتوانند میان این نیاز ها تعادل برقرار کنند. از دیدگاه پزشکان، ابتدا باید یک چشم اندازی از آینده کلینیک و ایده های خود برای اجرای آن داشته باشند زیرا ممکن است که برخی تمایل به گسترش کلینیک و برخی دیگر نیز تمایل به کاربردی تر کردن فضا داشته باشند.

شرح پروژه

در این بخش خط معمار قصد دارد تا به طراحی داخلی مطب دندانپزشکی Dr Sindhuja واقع در شهر پنجاب هند بپردازد. طراحی داخلی این مطب دندانپزشکی توسط استودیو موهنجودارو در سال ۲۰۱۹ انجام شده است. هدف اصلی در این پروژه ایجاد فضایی متفاوت برای مبارزه با ترس از حضور در مطب دندانپزشکی می باشد. پیوند ذاتی بین فضاها و احساساتی که آن ها را بر می انگیزاند با گذشت زمان معنای جدید می یابد، فضاهای خاص توسط احساساتی که الهام بخش هستند، شناخته می شوند. شایع ترین مثال آن می تواند مطب دندانپزشکی باشد. احساسی که همیشه برای بیماران با ترس همراه است. وقتی استودیو موهنجودارو تصمیم به طراحی مطب دندانپزشکی Dr sindhuja گرفتند، تلاش کردند تا احساسات ملهم از فضا رامجددا تعریف کنند.

یک دیزاین مینیمال، تمیز و بی نظیر برای فضای داخلی کلینیک نیاز به رویکردی دارد که نه تنها باعث افزایش آرامش می شود، بلکه کیفیت بالینی فضا را برای بیماران افزایش می دهد تا احساس امنیت و آرامش داشته باشند. طرح اصلی این کلینیک اساسا ترکیبی از دو منطقه اصلی است که توسط فضاهای کوچک عملکردی از هم دیگر جدا می شوند. بخش ورودی و رسیپشن منطقه اول را تشکیل می دهد و اتاق های اپراتور در عقب آن بخش دوم فضای پزشکی را تشکیل می دهد. در مابین این بخش نیز دفتر پزشک قرار داده شده است. فضای آبدارخانه و استرون سازی نیز در انتهای کلینیک به دور از چشم بیماران قرار دارد. در منطقه پذیرش دیوراه ها از آجر پوشیده شده اندو طراحان برای مبلمان رنگ فیروزه ای را در تضاد با کف پوش خاکستری انتخاب کرده است. در عوض برای فضای درمانی رنگ سفید را انتخاب کرده اند تا آرامش را برای افراد ایجاد کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Healthcaresnapshot

تعداد بازدید: 471

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *