طراحی داخلی فروشگاه اپل استور بروکسل، فاستر و همکاران

طراحی داخلی فروشگاه اپل،طراحی اپل استور،طراحی مغازه موبایل فروشی

طراحی داخلی فروشگاه اپل استور بروکسل، فاستر و همکاران

طراحی داخلی فروشگاه های شرکت های بزرگ صنعت IT و بویژه تلفن همراه نظیر اپل و سامسونگ، از دستورالعمل خاصی پیروی می کند که GuideLine نامیده می شود. بر اساس این کتاب دستورالعمل، تمام فروشگاه های یک برند، بصورت یونیک و متحدالشکل طراحی و ساخته خواهند شد. شرکت اپل نیز فروشگاه های خود در سراسر دنیا را بر اساس دستورالعمل های خاص خود طراحی و اجرا می نماید. در این بخش قصد بررسی فروشگاه اپل استور شعبه ی بروکسل پایتخت بلژیک را داریم.

طراحی و اجرای این فروشگاه توسط معمار سرشناس بریتانیایی، نورمن فاستر انجام شده است. نورمن فاستر به موازات این شعبه از فروشگاه های اپل، شعبه ی کانادا و استانبول را نیز در دست داشته است. در نگاه اول به این فروشگاه، همه چیز را بسیار ساده درخواهیم یافت. اما ظرافت های بسیاری در کار وجود دارد که توجه و بررسی آنها خالی از لطف نیست.

یکی از نکاتی که در فروشگاه های اپل می توان به آن اشاره نمود، نمای شیشه است. شیشه هایی که در نمای فروشگاه کار شده اند همه یک تکه هستند. یک تکه بودن شیشه ها با ارتفاعی در حدود ۷ متر، نشان از خاص بودن پروژه دارد. چرا که شیشه در این ابعاد کمیاب است و بصورت سفارشی تولید می شود. حمل و نقل این شیشه ها نیز بسیار دشوار است.

سقف فروشگاه نیز از جنس باریسول است. در ادامه می توانید تصاویر طراحی داخلی این فروشگاه را مشاهده نمایید.

طراحی داخلی فروشگاه اپل،طراحی اپل استور،طراحی مغازه موبایل فروشی طراحی داخلی فروشگاه اپل،طراحی اپل استور،طراحی مغازه موبایل فروشی طراحی داخلی فروشگاه اپل،طراحی اپل استور،طراحی مغازه موبایل فروشی طراحی داخلی فروشگاه اپل،طراحی اپل استور،طراحی مغازه موبایل فروشی طراحی داخلی فروشگاه اپل،طراحی اپل استور،طراحی مغازه موبایل فروشی طراحی داخلی فروشگاه اپل،طراحی اپل استور،طراحی مغازه موبایل فروشی طراحی داخلی فروشگاه اپل،طراحی اپل استور،طراحی مغازه موبایل فروشی

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir – RetailDesignBlog-Dezeen

تعداد بازدید: 1,461

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *