طراحی داخلی ساختمان اداری : استفاده شجاعانه از رنگ

طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری : استفاده از رنگ ها

در این بخش قصد داریم به بررسی طراحی داخلی دفتر کار یک آژانس تبلیغاتی بزرگ با نام Panama Advertising Agency بیاندازیم که در شهر اشتوتگارت آلمان قرار گرفته است. این پروژه در واقع طراحی و بازسازی کل ساختمان این شرکت بوده است که در ۴ طبقه کار شده است. معماری داخلی این فضای اداری توسط استودیو ifgroup صورت گرفته است. این دفتر معماری ، پروژه های شاخصی در تمامی نقاط دنیا دارد و دارای ۶ دفتر در دنیاست.

جالب است بدانید که طراحی این دفتر در سال ۲۰۰۱ انجام و در همین سال اجرا شده است اما باز هم می توان تصاویر آن را بررسی و نکات بسیار خوبی را از آن برداشت نمود. اولین نکته این که در این فضای اداری، رنگ حرف اول و اخر را در طراحی می زند. امروزه در فضاهای اداری، استفاده از رنگ تا حدودی جا افتاده است و دیگر شاهد فضاهای خاکستری و بی رنگ نیستیم. البته باید شجاعت طراح این پروژه را هم ستود که در این سطح استفاده از رنگ را به ما نشان داده است. تنها روی سقف این فضای اداری از ۸ رنگ استفاده شده است که در تصویر بالا می توانید آن را مشاهده نمایید.

جالب اینکه رنگ ها بصورت کاملا شارپ در فضا کار شده اند. برای قسمت های مختلف از رنگ های مختلف استفاده شده است. مثلا در بخش کاری کارکنان در طبقات، رنگ اصلی سبز و سفید است. به این ترتیب تیم طراحی اصول روانشناختی استفاده از رنگ در بخش کاری کارکنان را نیز رعایت نموده و از تشنج فضا جلوگیری نموده است.

سخن را کوتاه و دعوت می کنیم در ادامه تصاویر این ساختمان اداری را مشاهده نمایید. پلان طبقات و سکشن نما نیز در انتها قرار داده شده است.

طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری ، طراحی ساختمان اداری

پلان، دیاگرام، سکشن و …

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 682

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *