طراحی خانه های دوبلکس، کاربرد سنت در طراحی فضای مدرن

طراحی خانه های دوبلکس

طراحی خانه های دوبلکس ، کاربرد سنت در طراحی فضای مدرن

معماری: استودیو Noa

موقعیت: ایتالیا

مساحت: ۲۲۰ متر 

سال: ۲۰۱۷

خانه های دوبلکس معمولا به طراحی دو دوطبقه در یک واحد ساختمان گفته می شود. در طراحی خانه های دوبلکس ، فضاها از طریق راه پله در فضای داخلی به هم متصل می شوند. در طبقه پایین فضاهای عمومی مانند سالن نشیمن و آشپزخانه قرار می گیرد و در طبقه بالا نیز فضاهای خصوصی مانند اتاق های خواب و سرویس بهداشتی را مشاهده می کنیم. طراحی خانه های دوبلکس با سبک های مختلف طراحی با توجه به سلایق افراد انجام می شود. اما در میان آن ها سبک کلاسیک نسبت به سایر سبک های دکوراسیون هزینه های بالاتری را در بر می گیرد. در ادامه به معرفی یکی از نمونه های فوق العاده می پردازیم.

این پروژه در یکی از بخش های زیبای منطقه Alpe di Sius در ایتالیا قرار دارد. در طراحی داخلی این خانه دوبلکس طراح ویژگی های سنتی بخش جنوبی منطقه Tyrolean را نیز ترکیب کرده است. آن ها سعی کرده اند تا با در نظر گرفتن سنت به طور همزمان هویت اصلی پروژه را که ایجاد یک شیوه ای جدید زندگی، ساختار متفاوت در فضای داخلی که همان بازگشت سده ۱۸۵۰  بود را ایجاد کنند. با در نظر گرفتن این شرایط طراحان برای پوشش فضای بیرونی از متریال سنتی مانند شبکه چوبی در چهار طرف ساختمان استفاده کرده اند. بنابراین در فضای بیرونی ما شاهد نمای ساختمان های کوهستانی سنتی هستیم.

در طبقه همکف یک فضای مشترکی وجود دارد که برای سکونت و تعامل افراد به کار می رفت، این فضا شامل بخش های غذاخوری و یک آشپزخانه کوچکی بود که افراد می توانند در این بخش فعالیت داشته باشند. در بخش بالایی خانه ما بجای اتاق ها باکس های معلقی مشاهده می کنیم که در ارتفاعات متفاوتی قرار داشته و از طریق راه پله به هم متصل می شوند. رفتن این اتاق ها حس حرکت به سوی ارتفاعات کوهستان را برای افراد تداعی می کند. کل این ساختار به گونه ای طراحی شده است که فضای خصوصی و صمیمیت موجود در فضا را افزایش داده است.

طراح در این پروژه سعی می کند تا حداکثر بهره گیری از نور را داشته باشد. بدین ترتیب در نمای جنوبی ساختمان را به طور کلی از شیشه استفاده کرده است. شبکه های چوبی در بیرون ساختمان نیز ورود نور به فضای داخلی را کنترل می کند. وجود سقف کاذب از ورود گرمای شدید به فضای نیز در فصل تابستان جلوگیری می کند. قرار گیری پنجره سقفی نیز باعث می شود تا طبقه بالا نیز از نور طبیعی بهره ببرد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس طراحی خانه های دوبلکس

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Home design world

تعداد بازدید: 2,794

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *