طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه ، روشن، مدرن و اسکاندیناویایی

طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه

طراحی آپارتمان ، روشن، مدرن و اسکاندیناویایی

اگر برای یک آپارتمان کوچک یک خوابه بخواهیم طرح روشن، ساده، مدرن، گرم و دوست داشتنی ارائه نماییم چه می کنیم؟ البته که بسته به شرایط و پلان خواهد داشت اما با فرض شرایط نرمال چه می توان کرد؟ به نظر شخص نگارنده، Alexander White معمار و طراح سوئدی برای آپارتمانی در شهر استکهلم (پایتخت کشور سوئد) همه ی این ویژگی ها را برای یک آپارتمان کوچک لحاظ کرده است. آپارتمانی که در این بخش نگاهی به طراحی آن خواهیم انداخت.

ابتدا اینکه سبک طراحی و متریال های بکار گرفته شده در این آپارتمان، جایی میان سبک های مدرن و اسکاندیناوی است. با نیم نگاهی به تصاویر متوجه این نکته خواهید شد. از آنجایی که فضا کوچک است، برای باز به نظر رسیدن فضا، طراح پلان را بصورت باز یا به اصطلاح به شکل Open-Plan کار کرده است. در این نوع پلان آشپزخانه و نشیمن از هم جدا نمی شوند، بلکه در امتداد یکدیگر قرار گرفته و در هم ادغام می شوند تا هر دو فضایی از دیگری به نظر برسند. اگر کارفرما با این موضوع مشکلی نداشته باشد، این سبک طراحی پلان برای آپارتمان های کوچک می تواند بسیار مفید باشد.

از پلان که بگذریم، این آپارتمان نورگیرهای بسیار مناسبی دارد. پنجره های بزرگ، بهترین حالت نور را در اختیار فضا قرار داده اند و طراح، از این فرصت بهترین استفاده را نموده است.

شاید مرز بین فضای آشپزخانه – نشیمن را بتوان میزناهار خوری دانست. هر چند این مرز پررنگ نیست اما یک خط فرضی است. از این فضا که بگذریم، در اتاق خواب، طراح بسیار ساده از فضایی برای سرویس خواب و یک میز کار ساده و یک کمد در کنار پنجره بهره گرفته است. این سبک انتخاب مبلمان و طراحی، به خوبی سادگی و عملکرد گرایی سبک اسکاندیناوی را به ما نشان می دهند و عمیقا مفهوم و تعبیر جمله معروف "زیبایی در سادگی است" را ابراز می کنند.
نکته نهایی این که در این فضا برای ایجاد گرما و انرژی در محیط از کفپوش چوبی، کابینت و کمد با رنگ چوب و متحد با کف بهره گرفته شده است که ارائه یک فضای ساده و گرم بی تاثیر نبوده اند. در ادامه دعوت می کنیم برای مشاهده تصاویر این آپارتمان با خط معمار همراه باشید.

طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه

طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه طراحی آپارتمان کوچک یک خوابه

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 755

۱ دیدگاه

  1. پیام غلامرضایی گفت:

    مطالب و عکس های خیلی خوبی دارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *