رنگ قرمز را در ترکیب با دکوراسیون خاکستری به کار ببرید!

قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری

رنگ قرمز را در ترکیب با دکوراسیون خاکستری به کار ببرید!

در این بخش قصد پرداختن به رنگ قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری را داریم. پیش از پرداختن به پروژه های زیر بهتر است اندکی راجه به رنگ خاکستری یا به گونه ای دیگر رنگ ترجیهی بریتانیایی ها صحبت کنیم. این رنگ تیره و خنثی،  امروزه به عنوان رنگی گرم و محبوب در اکثر خانه های مدرن جای گرفته است. امروزه اگر از مردم برای رنگ مورد علاقه آن ها در طراحی داخلی سوال کنند، قطعا ۹۰ درصد آن ها رنگ خاکستری را ترجیح می دهند. در ادامه این سوال پیش می آید که چرا رنگ خاکستری جزو رنگ های مورد علاقه طراحان است.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که انتخاب این رنگ به عنوان رنگ اصلی در طراحی داخلی منزل باعث می شود تا سایر اشیا و رنگ های موجود در محیط برجسته تر بنمایانند. این از دسته رنگ های آرامش بخش است و در میان سایر رنگ ها کمتر برجسته می شود. این رنگ به خوبی در ترکیب با سایر رنگ ها قرار می گیرد و فضایی آرام و دلنشینی را ایجاد می کند. یکی از این رنگ ها رنگ قرمز است. در پروژه های زیر رنگ قرمز را در ترکیب با دکوراسیون خاکستری به کار برده است.

پروژه اول

در این پروژه رنگ قرمز در میان فضای خاکستری رنگ همانند نور می درخشد. در سالن نشیمن مبلمان L شکل فضای نشیمن را از آشپزخانه با تم خاکستری جدا می سازد. میز عسلی با سنگ مرمر در میان مبلمان، در ترکیب با میز خاکستری رنگ ترکیبی جذاب را ایجاد کرده است. در سالن نشیمن یکی از بخش هایی که نگاه مخاطب را به خود جذب می کند، شلف چوبی در زیر تلویزیون می باشد که با استفاده از اشیای دکوراتیو تزئین شده است. در فضای آشپزخانه یک میز غذاخوری گرد به چشم می خورد که با فضا و رنگ به کار رفته آشپزخانه هارمونی ایجاد کرده است. یک لوستر مدرن وساده در بالای میز غذا خوری به روشن ساختن این بخش می پردازد. طراح با استفاده از تابلوی نقاشی قرمز رنگ تواسته رنگ را به فضا وارد کند. نورپردازی مخفی در این بخش و سایر بخش های خانه روشنی ملایمی را پراکنده می سازد. برخلاف رنگ قرمز، طراح برای دکوراسیون اتاق های خواب از طیف رنگی آبی استفاده کرده تا حسی از آرامش را برای افراد القا کند.

قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری

پروژه دوم

در پروژه دوم، مبلمان قرمز رنگ در میان فضای خاکستری رنگ به عنوان مرکز توجه این خانه قرار گرفته است. علاوه بر این برای ایجاد فضای گسترده جهت نشیمن به صورت مارپیچی چیده شده است. بر خلاف رنگ درخشان و خیره کننده قرمز ، طراح رنگ خاکستری را برای قالیچه ها انتخاب کرده است. پوشش چوبی کف سالن نیز فضایی گرم ایجاد می کند. همچنین طراح سعی کرده تا با پوشش چوبی کف، فضای نشیمن را از آشپزخانه و فضای غذاخوری جدا سازد.

قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری

پروژه سوم

پروژه سوم ما شامل یک آپارتمان می باشد که در سالن نشیمن آن اشیای قرمز و خاکستری رنگ به تزئین فضا می پردازند. فریم مشکی رنگ پنجره ها در میان فضای روشن داخلی نگاه را به خود جذب می کند. فرورفتگی میان دیواره در زیر تلویزیون به عنوان یک شلف تزئینی برای قرار دادن اشیای دکوری، شومینه و نگهداری کتابها به کار می رود. اشیای دکوراتیو براق نور طبیعی را که از پنجره ها می تابد را در فضای داخلی منعکس می کند.

قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری قرمز در ترکیب با دکوراسیون خاکستری

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 617

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *