دکوراسیون داخلی مدرن منزل ، انعکاس طبیعت در فضای داخلی

دکوراسیون داخلی مدرن منزل

دکوراسیون داخلی مدرن منزل، انعکاس طبیعت در فضای داخلی

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی چیزی ورای استفاده از رنگ های خنثی و اشیای مینیمال در فضای داخلی می باشد. امروزه دکوراسیون های داخلی منازل مدرن به دنبال ایجاد تعادل میان خطوط ساده و روان و اشیای راحت می باشند. اصطلاح مدرن در طراحی داخلی، اغلب با سبک دکوراسیون معاصر اشتباه گرفته می شود، سبک مدرن امروز بر اساس یک جنبش طراحی است که در حدود قرن بیستم متولد شده است. دکوراسیون و مبلمان سبک مدرن اغلب شامل ترکیبی از اشیا و متریال طبیعی، رنگ های خنثی و خاکی، و حدف جزئیات غیر ضروری می باشد. در حالی که شما می توانید طیف وسیعی از رنگ ها را در سبک دکوراسیون معاصر مشاهده کنید، در سبک مدرن ما شاهد رنگ های مونوکروم می باشیم.

سبک مدرن با ریشه در معماری و طراحی داخلی اسکاندیناوی و آلمانی، سبکی ساده وبی نظیر می باشد. در واقع ظهور این سبک به دهه های ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰ برمی گردد. جنبش سبک مدرن در نیمه اول قرن بیستم محبوبیت بیشتری پیدا کرد و بعد از آن مشتقات این سبک به عنوان مدرن مدرن و پست مدرن شناخته می شوند. یکی از باورهای موجود در جنبش طراحی مدرن، شعار" فرم تابع عملکرد" است. به زبان دیگر می توانیم بگوییم که طراحی تمامی مبلمان و اشیای دکوراتیو باید در هدف مورد نظر منعکس شود، و اگر اشیا، دکور و یا سایر جزئیات دکوراتیو یک هدف عملکردگرا نداشته باشد، می توان آن را حذف کرد.

ویژگی های معمول سبک مدرن: فلسفه پشت سبک مدرن، این سبک را برای کسانی که طرفدار سادگی، آرامش، خطوط ساده و اشیا و متریال بدون جزئیات هستند مناسب می سازد. در ادامه نکاتی را اشاره خواهیم کرد که در طراحی داخلی منزل مدرن کاربردی می باشد:

– عناصر ساختاری (مانند بتن و میله ها) اغلب در معرض دید قرار می گیرند.

– تأکید بر خطوط افقی و عمودی و عدم استفاده از خطوط منحنی تا حد امکان

– استفاده از اشیا و مبلمان افقی با خطوط ساده

– حضور نور طبیعی و پنجره های ساده و بزرگ

– اشیا و متریال طبیعی مانند چوب رنگ آمیزی نشده، فلز، چرم و فیبرهای طبیعی.

– استفاده از پالت رنگی طبیعی و یا خنثی

– به کار بردن سطوح شفاف و منعکس همانند شیشه، استیل و یا کروم

– چوب طبیعی و اشیای چوبی

اکنون در ادامه به شرح پروژه که شامل دکوراسیون داخلی مدرن منزل می باشد که طبیعت را در خود منعکس می کند. این پروژه در شهر مسکو در روسیه قرار دارد و طراحان به بازسازی پروژه پرداخته اند. چوب و سنگ طبیعی در سراسر فضای طبقه پایین همراه با اشیای شیشه ای و سایر عناصر فلزی لوکس به کار رفته است. طراحی این پروژه را استودیو Artur Mitroshkin انجام داده است. مجموعه ای از فرش ها با الگوی طرح گیاهی در سالن نشیمن، یک لوستر خیره کننده طلایی، و سایر اشیای دکوراتیو و تزئینی در فضای داخلی ظاهر می شوند. سالن نشیمن لوکس مجموعه ای اشیای و چیدمان زیبایی از مبلمان را در فرم L مانند به نمایش می گذارد. وجود لوستر بزرگ شیشه ای بالای این فضا نیز به روشن ساختن این فضا می پردازد. نور لوستر بر روی اشیای دکوراتیو فلزی منعکس می شود و آن ها را برجسته تر می نمایاند. طراحان برای افزودن بافت به فضای داخلی یکی از مبل ها را با بافت راه راه انتخاب کرده است. در مقابل مبلمان استند تلویزیون به چشم می خورد که برای هماهنگی با بافت مبلمان، دیواره نیز با سطح بافت دار پوشیده شده است.

کابینت های چوبی روشن، درب جدا کننده طلایی را که در کنار قفسه های تزئینی تیره تر قرار دارند، برجسته تر می نمایانند. این درب برای جداساختن فضای نشیمن از آشپزخانه و فضای غذاخوری، برای ایجاد صمیمیت برای هر بخش به طور جداگانه  قرار داده شده است. بافت طلایی موجود بر روی درب، با سایر بافت های ملهم از طبیعت در فضای داخلی مطابقت دارند. ورودی خانه برخلاف ساده بودنش حس خوشایندی را در افراد ایجاد می کند. نور طبیعی از طریق پنجره های بزرگ به سراسر فضای خانه می تابد و محیط را روشن و مطبوع می سازد. پس از ورود به خانه آن چیزی که به چشم می خورد راه پله منحنی می باشد که در اطراف آن یک میز همراه با یک گلدان تزئینی مشاهده می شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دکوراسیون داخلی مدرن منزل دعوت می کند.

دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل دکوراسیون داخلی مدرن منزل

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 3,762

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *