خلاقیت در طراحی نمای ویلا با استفاده از چوب و آجر

چوب و آجر در طراحی نمای ساختمانخلاقیت در طراحی نمای ویلا با استفاده از چوب و آجر

معماری: استودیو Hartree+Associates

موقعیت: East Fremantle، استرالیا

مساحت: ۴۰۳ متر مربع

سال: ۲۰۱۷

عکاس:  Robert Frith

اهداف کلیدی طراحی این ساختمان بدین گونه می باشد، متناسب با شرایط آب و هوای منطقه باشد، افزایش چشم انداز بندر fremantle  و در نهایت تحویل پروژه با توجه بودجه تعریف شده بود. بدین منظور سقف ساختمان فعلی را برداشته و یک طبقه به آن افزوده و در آن اتاق نشیمن و اتاق خواب و آشپزخانه را قرار داده تا ساکنین از چشم انداز منطقه بهره مند شوند.

در طبقه همکف نیز فضای نشیمن رو به منظره بیرون می باشد و به گونه ای با فضای بیرون ارتباط برقرار کرده است. در نمای ساختمان عمده متریال به کار رفته در آن آجر می باشد، طراح با استفاده از پنل های پیش ساخته نیز در نما به بهبود سیستم تهویه کمک کرده است، و به علاوه بافت آن نیز ظاهری زیبا به نما بخشیده است. پشت بام و سقف ساختمان به گونه ای می باشد که امکان ورود نور را به داخل ساختمان فراهم می آورد. در تضاد با رنگ های گرم درسقف و کف چوبی، طراح با قرار دادن گیاهان طبیعی سعی کرده تعادل برقرار کند.

در ادامه مطالب با خط معمار همراه باشید.

چوب و آجر در طراحی نمای ساختمان چوب و آجر در طراحی نمای ساختمان چوب و آجر در طراحی نمای ساختمان چوب و آجر در طراحی نمای ساختمان چوب و آجر در طراحی نمای ساختمانچوب و آجر در طراحی نمای ساختمان چوب و آجر در طراحی نمای ساختمان چوب و آجر در طراحی نمای ساختمان چوب و آجر در طراحی نمای ساختمان چوب و آجر در طراحی نمای ساختمانپلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 748

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *