ایده هایی نوین برای طراحی منزل کوچک

طراحی منزل کوچک

ایده هایی نوین برای طراحی منزل کوچک

برای بسیاری از افراد زندگی در آپارتمان های کوچک یک ایده جالب و رویایی می باشد. از طرفی برای برخی دیگر برعکس می باشد. زندگی در فضای کوچک دارای مزایا و معایبی است. البته به نوع دیدگاه شما هم بستگی دارد. بدین ترتیب در این در خط معمار قصد داریم ایده هایی نوین برای طراحی منزل کوچک را برای کاربران گرامی ارائه دهیم. یکی از تصور های غلطی که افراد در هنگام دکوراسیون آپارتمان های کوچک به دام آن می افتند این است که به جای این که بر روی طراحی تمرکز داشته باشند، بر روی عملکرد فضاها تمرکز می کنند. آپارتمان شما ممکن است که از نظر فضا کوچک باشد، اما بدین معنی نیست که شما در طراحی آن محدود هستید. ایجاد تعادل بین این دو عامل یعنی طراحی و عملکرد برای ایجاد یک فضا بسیار اهمیت دارد، و برای افراد زندگی در یک مکانی راحت و آرام را فراهم می سازد.

شما باید در ضمن تأکید بر زیبایی شناسی در طراحی داخلی منزل خود، بر پرکردن خانه با وسایل متناسب با نیازهای خود متمرکز شوید. در ادامه خط معمار به شرح نکاتی در طراحی منزل کوچک می پردازد که می تواند الهام بخش شما باشد. 

فضاهای جداگانه را به دقت ترسیم کنید

در نگاه اول به نظر می رسد که فضای با پلان باز بهترین نوع طراحی برای خانه های کوچک می باشد. اگر چه در بسیای از موارد چنین می باشد، اما ممکن است که به مرور زمان و در برخی موارد منجر به ایجاد بی نظمی در محیط خانه نیز شود. به هر حال توصیه می کنیم که تمام تلاش خود را برای تعیین مناطق جداگانه انجام دهید و برای هر هدف بخشی مجزا را اختصاص دهید. به عنوان مثال می توانید محل قرارگیری کفش و لباس ها را در ورودی منزل قرار دهید. یا اینکه محل ذخیره سازی مواد غذایی را در میان آشپزخانه و غذاخوری قرار دهید که در هنگام پخت و پز و سرو غذا دسترسی آسان به آن داشته باشید.

استفاده از مبلمان چند منظوره

در هنگام برخورد با فضاهای کوچک، هر یک اینچ از آن را باید در نظر داشته باشیم. پس انتخاب مبلمان مناسب در درجه اول اممیت قرار می گیرد. همانطور که پیش تر در خط معمار خاطر نشان کردیم، استفاده از مبلمان چند منظوره یکی از بهترین راه حل ها در هنگام طراحی خانه های کوچک می باشد. شما می توانید برای خرید مبلمان چند منظوره سرمایه گذاری کنید. دقت داشته باشید که هریک از مبلمان چند منظوره ای را که انتخاب می کنید، حتما قطعاتی را انتخاب کنید که متناسب با فضای شما باشد. مدل های بزرگ آن ها نیز باعث می شود تا فضای شما کوچکتر به نظر برسد، بنابراین توصیه می شود تا در انتخاب سایز آن ها حساسیت به خرج دهید.

بازنگری بر رو فضاهای استفاده نشده

بعد گذشت زمان در فضای یکسان، به سادگی می توانید در رابطه با چگونگی استفاده از آن ها تصمیم بگیرید. برای مثال می توانید برخی از ظروف اضافی را در فری که قابل استفاده نیست نگهداری کنید، و یا اینکه برخی از لباس ها و پارچه های غیر استفاده را در کشوهای تخت قرار دهید.بنابراین به شما توصیه می کنیم که با دقت فضای داخلی آپارتمان خود را بازبینی کنید و سعی کنید و فضاهای بی استفاده منزلتان را به کار بگیرید و به نحو احسنت از این فضا ها استفاده کنید. برای مثال می توانید طاقچه پنجره را به یک فضای کوچک کاری و یا فضایی برای مطالعه در شب ها تبدیل کنید. یا اینکه می توانید از شلف های مختلف در کنج فضا ها استفاده کنید و لوازم مورد استفاده خود را در آن جا قرار دهید. 

از قفسه بندی های عمودی استفاده کنید

در دکوراسیون داخلی منازل بهترین راه برای استفاده از فضا تفکر در رابطه با اشیا و قفسه بندیها به صورت افقی و عمودی در درجه اهمیت قرار می گیرد. قفسه بندی های بلند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما در هنگام روبرو شدن با فضاهای کوچک می باشد. 

استفاده از پالت رنگی روشن

علاوه بر مواردی که ذکر شد، مهم ترین مسأله در طراحی فضاهای کوچک، رنگ می باشد. بنابراین در هنگام انتخاب رنگ برای آپارتمان سعی کنید تا از پالت رنگی روشن استفاده کنید. برخلاف این که رنگ های غنی و تیره باعث کوچک تر دیده شدن فضا می شود، رنگ های روشن فضاها را باز و بزرگتر از آن چه معمول است نشان می دهد. هنگام انتخاب رنگ، سعی کنید از سه طیف رنگی استفاده کنید:

دو طیف روشن و شفاف که بیش تر به تزئین فضا می پردازد. سپس سعی کنید تا به افزودن برخی از تنالیته های تیره بپردازید تا از نظر بصری جذابیت ایجاد کند.

استفاده از لایه های مختلف جهت ایجاد عمق

یکی از عمده مشکلاتی که خانه های کوچک معمولا با آن ها مواجه هستند، نبود عمق درفضا می باشد. اما خوشبختانه شما می توانید با لایه بندی فضا، عمق را در خانه های کوچک ایجاد کنید. یکی از این راه ها استفاده از قالیچه هایی در سایز های مختلف در فضا می باشد. توجه به این نکته ضروری است که لایه بندی فضا صرفا قرار دادن یک عنصر بر روی عنصر دیگر نیست. شما می توانید با ایجاد تضاد و کنتراست در فضا ایجاد عمق کنید. بدین ترتیب برای ایجاد عمق در خانه خود می توانید به سراغ انواع متریال، بافت ها، و الگوهای مختلف بروید. به عنوان مثال اگر رنگ مبلمان شما خنثی است، می توانید با قرار دادن کوسن های رنگ بر روی آن به ایجاد عمق برسید. اکنون خط معمار شما را به دیدن پروژه های زیر دعوت می نماید.

پروژه اول

طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک

پروژه دوم

 

طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچک طراحی منزل کوچکتحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *