استفاده از سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن

سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن

استفاده از سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن

در این بخش خط معمار قصد دارد تا نحوه استفاده از سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن را برای شما شرح دهد. هنگامی که از سنگ مرمر در طراحی داخلی منزل سخن می گوییم، برای بسیاری از مردم منظره ای از یک اتاق سرد و بزرگ که از کف تا سقف از این متریال پوشیده شده، و یا مجسمه هایی از سنگ مرمر تجسم می شود. این متریال در طراحی داخلی کاربردی جهانی دارد و از گذشته های دور به عنوان یک عنصر تزئینی در داخل منازل و در نمای بیرونی ساختمان ها به کار رمی رفته است. متاسفانه در چند دهه اخیر حضور این متریال در فضاهای داخلی منازل کمرنگ شده است، اما اخیرا بسیاری از طراحان و معماران داخلی سعی می کنند تا آن را در دیزاین خانه مدرن به کار ببرند. اگر قصد دارید تا سنگ مرمر را در دکوراسیون داخلی خانه خود به کار ببرید ما در این بخش به شرح برخی ایده های  از نحوه کابرد این متریال می پردازیم و شما می توانید از آن ها برای طراحی استفاده نمایید.

ستون ها و دیواره های جدا کننده

ستون ها گزینه های مناسبی برای خانه هایی با پلان باز می باشند. آن ها به تعیین فضاهای مختلف کمک می کنند و ـن ها را سازماندهی می کنند. یکی دیگر از راه های تقسیم فضا برای خانه هایی با پلان باز دیواره های جدا کننده هستند. بنابراین استفاده از سنگ مرمر در ستون ها و دیوراه های جدا کننده بافت تزئینی را به این فضاها می افزاید.

مرمر در دیواره ها

سنگ مرمر از بهترین متریال برای پوشش دیواره ها و کف فضای داخلی می باشد. با وجود این توصیه نمی شود که این عنصر را در هردو به طور همزمان به کار ببرید. زیرا حضور آن در هر دو باعث می شود تا فضا سرد و بی روح به نظر برسد. کاربرد مرمر در کف سالن ها در ترکیب با سایر متریال مدرن به ایجاد فضای شیک و دلنشین کمک می کند. کف پوش های سنگ مرمر در طرح های گوناگون متناسب با فضاهای داخلی مختلف وجود دارد که می توانید از بازار آن ها را تهیه کنید. استفاده از سنگ مرمر در کف فضایی رسمی ایجاد می کند، هنگامی که در سالن غذاخوری و یا اتاق خواب استفاده شود حسی از فضای لوکس را به افراد منتقل می کند. حتی می توانید آن را در دیواره های آشپزخانه نیز استفاده کنید.

سنگ مرمر در عناصر دکوراتیو

استفاده از این عنصر در طراحی داخلی هزینه های بالایی را به همراه دارد. یکی از بهترین راه های قرار دادن این عنصر در دکوراسیون افزودن آن به اشیای دکوراتیوی مانند لامپ، کاسه میوه، کلدان و غیره می باشد که هزینه های بالایی را به همراه دارد. سنگ مرمر یک سنگ طبیعی وعنصری سرد می باشد، اما اگر به خوبی در فضای داخلی به کار رود برخلاف ماهیتش فضایی گرم و دلچسبی را برای افراد ایجاد می کند. توصیه خط معمار به شما این است که این عنصر را در دیزاین منزل خود به کار ببرید و ببینید که چگونه این متریال طبیعی فضاهایی فوق العاده را ایجاد می کند. در ادامه یک پروژه ی مدرنی را برای شما آماده کرده ایم که این متریال را به کار برده اند.

پروژه حاضر شامل باز سازی و دکوراسیون داخلی یک آپارتمان مدرن در پاریس می باشد که سنگ مرمر در بخش های مختلف آن به کار رفته است. طراحی آن را استودیو ۰۵ AM انجام داده است. هدف اصلی در طراحی این آپارتمان رسیدن به فضایی مدرن بود. در طی بازسازی تمامی سقف ها و دیواره های تزئینی، همچنین تخته های چوبی، بازسازی و با سفید رنگ آمیزی شده است و در بخش هایی نیز متناسب با فضای مورد نظر سنگ مرمر به کار رفته و به تکمیل فضا می پردازد. این بخش ها شامل کانتر آشپزخانه، شومینه، و دیواره های سرویس بهداشتی و حمام می باشد. برای بهبود نور طبیعی معماران دیوار جدا کننده آشپزخانه را از سایر بخش ها حذف کرده اند.

خط معمار را با دیدن تصاویر همراهی کنید.

سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن سنگ مرمر در دیزاین خانه مدرن

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Dezeen

تعداد بازدید: 521

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *