آشپزخانه خانه ویلایی را چگونه طراحی کنیم؟

آشپزخانه خانه ویلایی

آشپزخانه خانه ویلایی را چگونه طراحی کنیم؟

وقتی صحبت از ویلا می شود، معمولا دست معمار در طراحی بسیار باز است. به لحاظ مسائل معماری، طراحی حجم و …، معمار فازغ از محدودیت های شهرداری و شهری، می تواند دست به کار خلاقانه زده و حجم های متفاوتی خلق نماید. در طراحی داخلی ویلا نیز اوضاع از همین قرار است. به دلیل متراژ بالا و تفکیکی فضاهای عمومی و خصوصی، دست معمار در طراحی پلان بسیار بازتر است.

امروزه در طراحی ویلاها، معمولا آشپزخانه ها بزرگ و بصورت جزیره ای در نظر گرفته می شوند. این را بررسی تعداد زیادی ویلای ایرانی و خارجی به ما می گوید. همینطور معمولا نورگیر خوبی در کنار آشپزخانه وجود دارد. دلیل این امر نامشخص است. اما از آنجا که معمولا در ویلاها، پنجره ها و بازشوهای بزرگ، برای استفاده از طبیعت پیرامون روی نما کار می شود، معمولا ویلاها از نور خوبی برخوردار هستند. بنابراین، فضای آشپزخانه ها هم معمولا در کنار یکی از نورگیرها قرار گرفته و در فضای آشپزخانه نیز می توان از دید بیرون بهره گرفت. این امر کاملا نسبی است و به پلان جانمایی ای که شما طراحی می کنید بستگی دارد و هیچ قطعیتی در آن وجود ندارد. اما اتفاقی است که در ویلاهای مختلف مشاهده می شود.

در این بخش، نمونه هایی از آشپزخانه خانه ویلایی ارائه شده است. اگر در حال طراحی ویلا هستید و قصد طراحی داخلی ویلا را دارید، پیشنهاد می کنیم به این نمونه ها نیز نگاهی بیاندازید. همچنین چندین نمونه دیگر در بخشی با موضوع مرتبط ارائه شده است که بررسی آنها نیز خالی از لطف نخواهد بود:

ایده های طراحی داخلی آشپزخانه برای خانه های ویلایی

عمده آسپزخانه های ارائه شده مدرن هستند و با متریال های گرم نظیر چوب و مشتقات چوبی کار شده اند. برای مشاهده نمونه های آشپزخانه ویلایی با خط معمار همراه باشید.

آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی آشپزخانه خانه ویلایی

در این مطلب به بررسی نمونه های آشپزخانه ویلایی پرداختیم. آشپزخانه در ویلا، کمی با آشپزخانه در آپارتمان متفاوت است. اگر شما نیز در رابطه با این موضوع نظر دیگری دارید، می توانید از بخش نظرات آن را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,853

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *