آرک دیلی: ۱۱ وب سایت در حوزه ی معماری که بد نیست بشناسید!

i_want_hue

در راستای معرفی وب سایت هایی که می تواند برای معماران مفید واقع شود و نیازهای آنان را بر طرف کند، به معرفی وب سایت های مرتبط با رشته ی معماری می پردازیم. در بخش قبل ۷ وب سایت معرفی شدند که از طریق لینک زیر، می توانید آنها را بررسی و مشاهده نمایید:

آرک دیلی: ۷ وب سایت که به ما کمک می کند معمار بهتری باشیم!

در ادامه و در این بخش، به معرفی ۱۱ وب سایت مفید و کاربردی دیگر برای معماران، باز هم به نقل از وب سایت آرک دیلی خواهیم پرداخت. خط معمار را همراهی نمایید.

۱ – وب سایت https://www.bonanza.com/background_burner

این وب سایت برای خود ما هم بسیار جذاب بود چرا که با این مشکل همیشه روبرو بوده ایم! کاری که این وب سایت برای شما انجام می دهد این است که بک گراند را از عکس شما که شامل یک آبجکت است، حذف می کند! و بعد شما می توانید فایل را به فتوشاپ ببرید.

bonanza_background

۲ – سایت https://color.adobe.com/

 اوبی، یک کمپانی بسیار بزرگ در عرصه نرم افزارهای گرافیکی استکه نیاز به تعریف و توضیح ندارد. طبیعی است که بر روی وب سایت این کمپانی نیز شاهد خدمات و سرویس هایی در زمینه ی گرافیک باشیم.

اما سرویسی که در این وب سایت همیشه وجود داشته و اکنون قصد معرفی آن را داریم، این است که برای بررسی یک رنگ و پیشنهاد حالات دیگر آن نظیر مونوکرومیک، متضاد، سایه و … می توانید از این سرویس استفاده کنید که کمک بزرگی است برای تمام طراحانی که قصد استفاده از یک رنگ خاص و ایجاد تضاد و یا هر حالت دیگری در فضا را دارند. در مجموع یک بار به این وب سایت سر بزنید و با خدمات رنگ شناسی آن آشنا شوید.

color_adobe

۳ – سایت http://www.degraeve.com/color-palette/

اگر یک تصویر خاص دارید و به دنبال بدست آوردن کالیته ی رنگی آن هستید، می توانید از این وب سایت استفاده کنید. فرض کنید قصد بستن یک شیت با یک تصویر مشخص را دارید. بعد از قرار دادن تصویر در شیت از چه رنگ های دیگری استفاده می کنید تا پرزنتیشن حرفه ای ای داشته باشید؟ رنگ هایی که باید در شیت تان استفاده کنید را در این وب سایت پیدا کنید 😉

color_palette

۴ – وب سایت https://www.draw.io/

این سایت با ابزارهایی که در اختیار شما قرار می دهد، به شما در کشیدن دیاگرام و چارن کمک خواهد کرد.

  draw-io

۵ – وب سایت http://www.flaticon.com/

این وب سایت، یکی از بزرگترین پایگاه های عرضه ی انواع آیکن هاست. این وب سایت برای گرافیست ها و طراحان وب شناخته شده است و معماران نیز می توانند برای استفاده از آیکن ها در شیت بندی، از آن استفاده کنند.

flat_icon

۶ – سایت http://incompetech.com/graphpaper/

آیا تا بحال کاغذ گراف خریده اید؟ این کاغذهای خط کشی شده همواره مورد نیاز اند. بوسیله ی این وب سایت دیگر نیاز به خرید نخواهید داشت. از طریق پترن های موجود در وب سایت، پترن مورد نظرتان را پیدا کنید و آن را چاپ کنید!

graph_paper

۷ – وب سایت http://tools.medialab.sciences-po.fr/iwanthue/

این سایت نیز یک سرویس دیگر رنگی است که به شما در حالت های مختلف، پالت های رنگی ارائه می دهد!

i_want_hue

۸ – سایت http://www.mapchart.net/

mapchart برای تهیه نقشه های سفارشی و استفاده از آنها در ارائه و پرزنتیشن به کار می رود.

mapchart

۹ – سایت http://mondrian.io/

این وب سایت برای کشیدن چارت و دیاگرام، ابزارهای مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار خواهد داد.

mondrian-io

۱۰ – وب سایت https://www.screenr.com/

این وب سایت برای ما که بسیار کاربردی بود. امیدواریم برای شما نیز همینطور باشد. اگر می خواهید از مانیتور خود فیلم بگیرید و دسترسی به نرم افزارهای مخصوص این کار ندارید، از این وب سایت استفاده کنید!

  screenr

۱۱ – سایت تنظیم خواب: http://www.sleepyti.me

این وب سایت تنها به جامعه ی معمار تعلق ندارد! به همه ی مشاغل مربوط است. این یکی را برای FUN گذاشتیم. سایت برای تنظیم خواب شما!!!!  D:

sleepy_time

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir – archdaily

تعداد بازدید: 2,928

2 دیدگاه‌

  1. peyman گفت:

    من هم 2 تا سایت خارجی برای دانلود پلان و بلوک های معماری معرفی می کنم
    bibliocad.com
    freecadplan.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *